Yapay zeka günlük yaşamda giderek yaygınlaşırken, dijital pazarlamada da oyunun kurallarını değiştiriyor. Özellikle içerik üretimi, müşteri hizmetleri ve veri analitiği gibi alanlarda yapay zekanın büyük bir kural belirleyici rol üstlendiğini belirten dijital pazarlama ajansı ise sektörün 2024 karnesini açıklarken, gelecek yıl için öngörülerini paylaştı. Yapay zeka ve kullanıcı üretimi içeriklerin daha kritik hale geleceğini paylaştı.
Sosyal medya hesapları, markaların vitrinlerini sergiledikleri devasa bir alışveriş merkezine dönüşürken yapay zekanın günlük yaşamda yaygınlaşması, dijital pazarlamada da oyunun kurallarını değiştiriyor. Özellikle içerik üretimi, müşteri hizmetleri ve veri analitiği gibi alanlarda yapay zekanın büyük bir kural belirleyici rol üstlendiği belirten Clicks’us Digital Ajans Başkanı Özgür Kebapçı Gündüz, dijital pazarlamanın 2024 karnesini açıklarken gelecek yıl için de öngörülerini paylaştı.
“Sosyal medya platformları, artık dijital alışveriş merkezi oldu”
Tüketici alışkanlıklarındaki hızlı değişimlerin, markaları daha çevik ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya zorladığını aktaran Gündüz, konuya dair şu açıklamada bulundu: “Instagram, Facebook, TikTok ve YouTube gibi dev platformlar, artık dijital dünyanın en büyük alışveriş merkezleri haline geldi. Kullanıcılar, bir markanın sosyal medya profilini ziyaret ettiğinde bir mağazaya adım atmış gibi hissediyor. Yapay zeka sayesinde ise bu ziyaretçileri daha iyi tanımak, onların ilgi alanlarına uygun içerikler sunmak ve satışları artırmak mümkün hale geliyor. Bu da dijitalde artık daha özgün, hızlı ve etkileşim odaklı bir iletişim modelinin benimsenmesini zorunlu kılıyor.”
“2025’te influencerların önemi azalmayacak”
2025’te markaları, dijitalde hızla değişiklere adapte olmak durumunda kalacakları bir dinamizmin beklediğini söyleyen Gündüz, “Gelecek yıl, internet kullanıcılarının kendi deneyimlerini, görüşlerini, bilgilerini veya yaratıcı içeriklerini dijital platformlarda paylaştığı kullanıcı üretimi içerikler (UGC) daha da yaygınlaşacak” dedi.
Gündüz, “2025’te markalar için dijital pazarlamanın yıldızı, video içerikler olmaya devam edecek. Özellikle kısa, etkileyici ve interaktif videolar tüketiciyle etkileşim kurmanın en güçlü kanalı haline gelecek. Yapay zeka destekli içerikler de daha sık kullanılacak. Ancak influencer ve oyuncular, bu teknolojileri kendi içeriklerine entegre ederek hâlâ önemli bir rol oynamaya devam edecek. Halihazırda 30’a yakın markaya hizmet veren profesyonel bir organizasyon olarak biz de, 2025’te rakamsal artıştan ziyade, markalarımızla daha efektif işler yapmak için daha fazla mesai harcamaya odaklanacağız. Böylece müşterilerimiz için 360 derecelik bir bakış açısıyla pazarlama stratejileri oluşturarak sürdürülebilir başarıya giden yolda onlara rehberlik edeceğiz” şeklinde konuştu.
Dijital pazarlamanın anahtarı: Sürekli optimizasyon
Markalara dijital pazarlama stratejisi oluşturma, sosyal medya yönetimi, reklam kampanyası yönetimi, içerik üretimi gibi geniş bir hizmet yelpazesi sunduklarına dikkat çeken Gündüz, iş süreçleri hakkında şu bilgileri paylaştı: “Bize başvuran bir markayla çalışmaya başlarken öncelikle sektörünü, hedef kitlesini ve mevcut dijital varlıklarını analiz ediyoruz. Ardından, markanın ihtiyaçlarına uygun ölçülebilir ve gerçekçi hedefler belirliyoruz. Bu hedefler doğrultusunda, platform seçimi, içerik stratejisi ve bütçe planlamasıyla özelleştirilmiş bir dijital strateji oluşturuyoruz. Stratejiyi hayata geçirirken, dijital trendleri ve yenilikçi yaklaşımları kullanıyor, markanın sesini doğru şekilde yansıtıyoruz. Performans verilerini de düzenli olarak takip edip stratejiyi sürekli optimize ediyor ve en iyi sonuçları elde etmeye odaklanıyoruz.”