Salı, Şubat 25, 2025

OBA Makarna’dan 35 milyon dolarlık anlaşma

Türkiye’deki makarna üretiminin yüzde 25’ini, küresel makarna ticaretinin yüzde 7’sini gerçekleştiren Oba Makarna, dünyanın en büyük gıda fuarlarından Dubai Gulfood Fuarı’nda bu yıl da yerini aldı.  Oba Makarna, küresel gıda sektörünün Orta Doğu, Afrika ve Amerika Birleşik Devletleri’ne (ABD) açılan bir kapısı olarak nitelendirilen fuarda, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda en fazla ziyaretçi kabul eden şirketler arasında ilk sıralarda yer alarak uluslararası iş bağlantılarını genişletti. Yenilikçi ürünlerini tanıttığı standıyla fuarın en dikkat çeken markalarından biri olan OBA Makarna, Somali, Ghana, Burkina Faso, Togo ve Benin’den iş heyetleriyle toplam 35 milyon dolarlık iş anlaşması imzaladı.


6 kıtada 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor

6 kıtada 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren Oba Makarna’nın Türkiye’nin dünya genelinde bilinirliliği en yüksek markalarından biri olduğunu vurgulayan OBA Makarna CEO’su Alpaslan Özgüçlü, “Türkiye’deki makarna üretiminin yüzde 25’ini, küresel makarna ticaretinin yüzde 7’sini gerçekleştiren bir marka olarak bizim için uluslararası fuarlar büyük önem taşıyor. Dubai Gulfood Gıda Fuarı’nın da 2025 yılında ihracat hedeflerimize büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.  


“Yeni pazarlarda büyümeyi hedefliyoruz”

Bu yıl önceki yıllara oranla daha fazla katılımcının yanı sıra daha fazla nitelikli alım heyetlerinin fuara ilgi gösterdiğini dile getiren Özgüçlü, şunları söyledi: “Makarna sektörünün dünyadaki güçlü ve en büyük aktörlerinden birisi Oba Makarna yenilikçi ürünleri ve yüksek üretim kapasitesiyle fuarda alım heyetlerinin ve farklı ülkelerden gelen nitelikli ithalatçıların ilgi odağı oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) ‘Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı listesine üst üste 11 kez makarna ihracat şampiyonu olarak giren bir şirket olarak hedefimiz global pazarındaki yerimizi daha da güçlendirerek ihracat gerçekleştirebildiğimiz ülke sayısını artırmak. 2025 yılında, Güney Amerika, Uzak Doğu, Güney Kore ve Japonya pazarlarında olduğu gibi diğer ülke pazarlarında da büyümeye devam edeceğiz.”

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM