Çarşamba, Ağustos 27, 2025

Turizm sektörü dijitalleşiyor

Yapay zekâ; kişiselleştirme, otomasyon, duygu analizi, veri analitiği gibi özellikleriyle ile turizm sektöründe devrim yaratıyor. Seyahat acentelerinin müşterileriyle iletişim kurma şeklini değiştiren yapay zeka sayesinde etkileşim ve memnuniyet oranı yükseliyor. Yapay zeka, turizm endüstrisini dönüştürürken, seyahat deneyimlerinin de tüm yönlerinde kişiselleştirmeyi, verimliliği ve yeniliği artırıyor. Yapılan araştırmalar, seyahat şirketlerinin yüzde 83’ünün yapay zekanın sektörde inovasyon için gerekli olduğunu belirttiğini ve turizmde yapay zeka odaklı kişiselleştirmenin müşteri memnuniyetini yüzde 20 artırdığını ortaya koyuyor.

Yapay zeka teknolojisi; kişiselleştirilmiş seyahat önerileri sunmaktan sanal asistanlar aracılığıyla müşteri hizmetlerini geliştirmeye ve operasyonel verimliliği optimize etmeye kadar her alanda modern turizmi dönüştürüyor. Akıllı rezervasyon sistemleri, dinamik fiyatlandırma, yapay zeka destekli dil çevirisi ve sanal turlar ile yapay zeka, seyahat deneyiminin her yönünü geliştiriyor.


Yapay zeka ile maliyet tasarrufu

Çeşitli sektörlerdeki şirketlere yapay zeka destekli chatbot çözümleri sunan Palamar Teknoloji’nin Kurucu CEO’su Onur Candan, konuyla ilgili, “Turizm sektörü de yapay zeka teknolojilerini entegre etmeye başladı. Bu devam ettikçe, sektör hem gezginler hem de işletmeler için kolaylık, verimlilik ve kişiselleştirme konularında benzeri görülmemiş iyileştirmelerle modernleşme yolunda ilerliyor. WorldMetrics’in raporuna göre, yapay zeka uygulamaları seyahat şirketlerine önemli maliyet tasarrufları sağladı. Örneğin, müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekadan yararlanan havayolları, operasyonel verimliliklerini artırarak küresel çapta 265 milyar dolara varan tasarruf elde etti. Sanal seyahat asistanları ve sohbet robotları, otel rezervasyonları yapmak ve müşteri sorularını yanıtlamak gibi görevleri üstlenerek turizm sektörünün vazgeçilmez bir parçası haline geliyor. İşletmelerin müşterilere kesintisiz destek sunması her zaman mümkün olmadığından, bu yapay zeka araçları anında ve doğru yanıtlar sağlayarak bekleme sürelerini önemli ölçüde azaltıyor. Hatta birçok durumda, yapay zeka destekli seyahat acenteleri, insan desteğinden bile daha verimli bir şekilde seyahat deneyimini iyileştirebiliyor” diye konuştu.


Yapay zekadan turizm sektörüne 3 önemli fayda

Onur Candan, yapay zeka teknolojilerinin turizm sektörüne önemli katkılar sağlamaya başladığına dikkat çekerek, 3 önemli faydayı, “Gelişmiş müşteri hizmetleri ve kişiselleştirilmiş deneyimler, ‍gezginler ve seyahat şirketleri için maliyet tasarrufu, seyahat lojistiği ve planlamasında iyileştirilmiş verimlilik” olarak açıkladı.

Yapay zeka destekli sanal asistanların, 7/24 müşteri desteği sunarak soruları anında yanıtladığını ve kişiselleştirilmiş öneriler sağladığını belirten Candan, “Bu sayede yolcular, bireysel ihtiyaçlarına uygun hizmetler alarak daha yüksek müşteri memnuniyeti yaşıyor. Yapay zeka destekli dinamik fiyatlandırma ve akıllı rezervasyon sistemleri, gezginlerin gerçek zamanlı olarak en avantajlı fırsatları yakalamasını sağlarken, seyahat şirketleri de fiyatları talebe göre optimize ederek gelirlerini artırabiliyor. Ayrıca, müşteri taleplerine fiyat teklifi sunma gibi rutin işlemleri sanal asistanlara devretmek, seyahat şirketlerinin operasyonel maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor. Yapay zeka, seyahat programlarını yönetip, olası aksaklıkları önceden tahmin eder ve rotaları optimize ederek seyahat lojistiğini daha verimli hale getiriyor. Bu sayede yolcular için daha sorunsuz bir seyahat deneyimi sunulurken, seyahat şirketleri de kaynaklarını daha etkin bir şekilde planlayıp yönetebiliyor” dedi.


Hiper kişiselleştirme yaklaşımı

Hiper kişiselleştirmenin kişiye özel seyahat deneyimleri sunarak turizm sektörüne yeni bir yaklaşım getirdiğinin altını çizen Candan, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Hiper kişiselleştirme, büyük veri ve yapay zekanın müşteri deneyimlerini daha özgün hale getirmek amacıyla kullanılmasından doğan bir yaklaşımdır. Tüketicilerin kişiselleştirilmiş hizmet beklentilerinin artmasıyla, seyahat şirketleri de bu teknolojileri kullanarak özel deneyimler sunmaya başladı. Bu dönüşüm, seyahat sektöründe hiper kişiselleştirmenin hızla benimsenmesini sağladı. Yapay zeka, geçmiş seyahat alışkanlıklarını, bireysel tercihleri ve gerçek zamanlı verileri analiz ederek gezginlere özel deneyimler sunma kapasitesini her geçen gün geliştiriyor. Artık yolcular, tercih ettikleri destinasyonlardan konaklama seçeneklerine, ilgi alanlarına uygun aktivitelere ve damak tatlarına hitap eden restoran önerilerine kadar tamamen kişiselleştirilmiş seyahat planlarıyla daha tatmin edici ve keyifli bir deneyim yaşayabiliyor.”

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM