Türkiye ile ABD arasındaki ortak ticaret çalışma planı kapsamında, yeni dönemde ticari ilişkilerin koordine edilmesi amacıyla oluşturulan çalışma grubu Ticaret Bakanlığı’nda toplandı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada söz konusu toplantıda, ABD tarafından yeni döneme ilişkin açıklanan ticaret politikası sonrasındaki süreçte yürütülecek çalışmaların, ilgili kurumlarla birlikte masaya yatırıldığı belirtildi. Öte yandan ticaret hacminin ABD ile ortak belirlenen 100 milyar dolar hedefine çıkarılmasına yönelik eylem planının da güncellenmesi kararının alındığı ifade edildi.
Ticaret Bakanlığı çalışma grubunun ABD ile Türkiye arasındaki ticari ilişkilerinin yeni dönemin koşullarına göre geliştirilmesinin yanında küresel ticarette artış göstermesinin öngörülen korumacılık eğilimlerinin olası etkilerine karşı politika ve stratejileri de belirleyeceğine dikkat çekti. ABD ile ilerleyen süreçte koordinasyon içerisinde gerekli adımların atılmasını amaçlayan çalışma grubunun, ABD-Türkiye ticari ilişkilerinin yeni dönemin koşullarına uygun olacak şekilde güçlendirilmesi çalışmalarının etraflıca ele alınmasına odaklanacağı belirtildi. Aynı zamanda çalışma grubunun küresel ticarette artış göstermesini öngören korumacılık eğilimlerinin olası etkilerine karşı plan, politika ve stratejilerin belirlenmesini de hedeflediğini aktardı.
ABD tedarik zincirleri ile Türkiye programları organize edildi
Bakanlık ticaret hacminin ABD ile ortak belirlenen 100 milyar dolar hedefine çıkarılmasına yönelik eylem planının da güncellenmesi kararının alındığı ifade edildi. Eylem planı kapsamında, yeni dönemde ABD pazarında potansiyeli bulunan sektörlere ilişkin veri analizleriyle pazar araştırma çalışmaları hızlandırılırken, ABD ile öncelikli sektörlerde yoğun ticaret heyetlerinin başlatıldığı ABD’nin önemli tedarik zincirleri ile Türkiye’deki programların organize edildiği belirtildi. Eylem planındaki bütün çalışmaların eyalet bazında hazırlandığı belirtilirken diğer taraftan, yurtdışı lojistik ağlarının desteklenmesiyle lojistik alternatiflerinin artırılması adına gerekli desteklerin geliştirileceği belirtildi. Ayrıca, Eylem planı ile ABD dağıtım kanallarına ulaşmak için yeni enstrümanlara yer verilmesinin planlandığı açıklanırken, ABD’de düzenlenen fuarların prestijli fuarlar arasına alınmasının amaçlandığı ifade edildi.