Salı, Nisan 29, 2025

Renault Group’un cirosu 11,675 milyar euro oldu

enault Group, 2025’in ilk çeyreğindeki Grup cirosu 11,675 milyar euro olarak gerçekleşti. 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 0,3 düşerken, sabit döviz kurlarıyla yüzde 0,6 artış kaydedildi. Renault Group, 2025 yılının ilk çeyreğinde, 2024 yılının ilk çeyreğine kıyasla yüzde 2,9 artışla 564 bin 980 adet satış gerçekleştirdi. Otomotiv geliri, 10,128 milyar euro seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam, 2024 ilk çeyreğine göre sabit döviz kurlarında yüzde 2,2 düşüşe işaret etti.

 Mobilize Financial Services (eski adıyla RCI Bank & Services), faiz oranlarındaki artış ve aktif büyümesinin etkisiyle yüzde 22,3 artışla 1,524 milyar euro gelir elde etti. Grup faaliyet kârı hedefi ≥ yüzde 7 olarak korunurken, maliyet azaltma adımları ve ürün karmasındaki iyileşme kârlılığı desteklemeye devam etti. Grup, yılın ilk çeyreğinde güçlü ürün karması sayesinde +3,7 puan pozitif etki sağladı; Scenic E-Tech, Renault 5, Symbioz ve Grand Koleos gibi modeller bu katkıyı oluşturdu. Serbest nakit akışı hedefi 2 milyar euronun üzerindeyken, RNAIPL yatırımlarının yaklaşık 200 milyon euroluk etkisi bu hedef içinde öngörüldü.


Satışlarda yüzde 2,9’luk büyüme

Renault Group CFO’su Duncan Minto: “2025’in ilk çeyreğinde Renault Group, zorlu bir ortama rağmen dünya genelinde satışlarda yüzde 2,9’luk bir büyüme ile pazarı geride bıraktı. Bu büyüme, yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz ürün lansmanlarımızın başarısından kaynaklanıyor. İlk çeyrekte, bu yeni modeller fatura edilen araçlarımızın yüzde 28,3’ünü oluşturdu ve yeni ürünlerimizin kademeli artışı sayesinde bu oran önümüzdeki çeyreklerde yükselmeye devam edecek. 

2025’in sonunda, Renault Group Avrupa pazarındaki en güncel ürün gamına sahip olacak ve Uluslararası Oyun Planı sayesinde kapsama alanını genişletecek. Renault Group’un gücü, enerji dönüşümünün hızından bağımsız olarak hem elektrikli hem de içten yanmalı & hibrit araçları sunan, risk azaltılmış stratejisinden geliyor. Bu çeviklik ve esneklik, güçlü bir ürün atağıyla birleştiğinde bize rekabet avantajı sağlayacak. Maliyet yönetimi hâlâ en önemli önceliğimiz olmaya devam ediyor. Son derece istikrarsız bir makroekonomik ortamda Renault Group, ilave maliyet azaltıcı önlemleri proaktif bir şekilde hayata geçirme kararı aldı. Bu çabalar, rekabetçiliğimizi artıracak” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM