Ankara Sanayi Odası (ASO) 35 No’lu Bilgisayar Yazılımları Sanayi Meslek Komitesi, dijital oyun sektörünün gelişimini ve geleceğini masaya yatırmak amacıyla düzenlediği “İkinci Yüzyılda Oyun Paneli” ASO Zafer Çağlayan Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Etkinlik; sektör temsilcileri, akademisyenler ve kamu yetkililerini bir araya getirdi. Panelin açılış konuşmasını yapan ASO Meclis Üyesi ve Komite Başkanı Nuray Başar, Türkiye’nin artık yalnızca oyun oynayan değil, aynı zamanda oyun üreten ve ihraç eden bir ülke konumuna ulaştığını söyledi.
Nuray Başar, dijital oyun sektörünün yalnızca ekonomik bir alan değil, aynı zamanda kültürel bir dönüşümün parçası olduğunu vurguladı. Başar, “Bugün burada yalnızca bir sektörü değil, bir vizyonu ve gelecek hayallerimizi tartıştık. Gençlerimiz için bu panel, belki de ilham verici bir başlangıç olacak” ifadelerini kullandı.
“Bugünün gençleri yarının Türkiye’sini inşa edecek”
ASO Meclis Üyesi ve Komite Başkanı Başar, komite olarak ‘İkinci Yüzyılda’ ana teması altında yapay zeka, siber güvenlik, oyun yazılımları gibi konularda paneller yapmaya devam edeceklerini söyledi. Üniversitelerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) alanındaki öğrenci topluluklarıyla düzenli olarak toplantılar yaptıklarını belirten Başar, “Onlara mentorluk, okul esnasında staj, sonrasında ise iş bulmaları konusunda destek oluyoruz. Bugünün gençleri yarının Türkiye’sini inşa edecek mottosuyla gençlerimizin yanında olmaya özen gösteriyoruz” diye konuştu.
“Sektör, stratejik öneme sahip bir konuma geldi”
Türkiye’nin artık yalnızca oyun oynayan değil, aynı zamanda oyun üreten ve ihraç eden bir ülke konumuna ulaştığını dile getiren Başar, bu alandaki başarının uluslararası ölçekte de dikkat çekici boyutlara ulaştığını söyledi. Başar, “Peak Games, Rollic, Dream Games gibi dünya çapında tanınan yerli oyun firmalarımız, Türkiye’nin bu alandaki potansiyelini net bir şekilde ortaya koyuyor. Girişimlerin hızla artması, teknoparklarda büyüyen yazılım ekipleri ve üniversitelerde açılan oyun yazılımı programları sayesinde sektör, artık stratejik öneme sahip bir konuma geldi” diye konuştu. Başar, “Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında bu alanda söyleyecek çok sözümüz, çizecek çok yolumuz var” dedi.
Oyun sektörünün yalnızca ekonomik değil, kültürel ve vizyoner bir alan olduğuna işaret eden Başar, “Bugün burada gerçekleştirdiğimiz panelde yalnızca bir sektörü değil; bir kültürü, bir vizyonu ve geleceğe dair hayallerimizi konuşma fırsatı bulduk. Akademik bilgiyle sektör tecrübesini bir araya getirerek, yarının oyunlarını nasıl tasarlayacağımızı istişare ettik. Gençlerimiz için bu panel, ilham veren bir yol haritasının başlangıcı olabilir” ifadelerini kullandı.