Doğuş Çay, tarım şirketi olarak üretimde elde ettiği çeşitlilik ve satış başarısıyla, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) hazırladığı ‘Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2024’ araştırmasında 18,5 milyar TL’ye ulaşan üretimden satış rakamı ile 2023 yılına göre 5 puan yükselerek 98’inci sıradaki yerini aldı. Şirket aynı listede 2023 yılında 103’üncü sırada yer almış, 12,7 milyar TL’lik üretimden satış rakamı elde etmişti.
Rize’de 5 adet çay işleme ve 1 adet paketleme ve Ordu’da 1 adet çay paketleme fabrikası ile yıllık 50 bin ton siyah çay üretim kapasitesine sahip olan Doğuş Çay’ın tarım sektöründeki çalışmalarını anlatan Doğuş Çay Yönetim Kurulu Üyesi Harika Karakan Batallı, “Çiftçilerimizden yılda 250 bin ton yaş yaprak, yılda 1.350.000 ton şeker pancarı, 73 bin ton patates, 90 bin ton domates ve 23 bin ton mısır alımı yapıyoruz. Ardından bu ürünleri fabrikalarımızda işleyip, paketleyip Türkiye’nin dört bir yanına satışını kendi markalarımız altında yapıyoruz” dedi. Batallı, yılda 80 bin litrelik soğuk içecek üretimi yaptıklarını da sözlerine ekledi.
“50 bine yakın çay üreticimiz var”
Her yıl 70 bin çiftçiyle çalıştıklarını, bunun 50 bine yakınının çay üreticisi olduğunu kaydeden Batallı, “Çayda dökme çay, poşet çay, yeşil çay, soğuk çay ve bitki-meyve çayları alanında üretimimiz var. Doğuş Şeker üretimimizi Türkiye’nin en yüksek kotalı şeker fabrikalarından biri olan Afyon Şeker Fabrikası’nda sürdürüyoruz. Bursa’daki salça fabrikalarımızda Demko markasıyla salça üretimi yapıyoruz. Cips kategorisinde ise Patos, Cipso ve Çerezos markalarını İstanbul’da Pendik’te, İzmir’de, Aksaray’da ve Bursa’da olmak üzere 4 şehirdeki cips fabrikamızda yüzde 100 yerli olarak üretiyoruz” diye konuştu.
“Küspe ve melas üretimi yapıyoruz”
Doğuş Çay’ın bugün fabrikalarında ana üretimden arda kalan yan ürünleri de üretime kazandırmalarının gerçek anlamıyla bir tarım şirketi olmalarının yansıması olduğunu kaydeden Batallı, “Şeker fabrikasında üretimi yapılan şeker pancarına ek olarak arda kalan alanlardan küspe ve melas üretimi yapıyoruz. Afyon’daki şeker fabrikasına yatırım yaparak sürdürülebilir bir hammadde olan şeker pancarı melasını da kullanarak yeni ürünler geliştirmeye devam ediyoruz. Bu başarı, üretim ekibimizin titiz çalışmasının ve sürekli iyileştirme çabalarının bir göstergesi oldu”
“Ülke ekonomisine destek vererek bu yıl da büyümemizi sürdüreceğiz”
Batallı, Doğuş Çay’ı bugün tarım sektöründeki en önemli şirketlerden biri yapan en temel dinamikleri arasında; ileriyi görebilen vizyonu ve değişen tüketici tercihleri karşısında doğru stratejiler belirleyerek beklentilerin üzerinde ürünler geliştirmesi olduğunu kaydetti. Her yıl mutlaka büyüme hedefi koyduklarını kaydeden Batallı, “Bu yıl da aynı hedefle yatırım yapmaya; kırsal kalkınmayı, yerli üretimi ve sürdürülebilir tarımı destekleyerek ülke ekonomimize katkı sağlamaya devam edeceğiz. Yeni ürünler üzerinde de çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde çayda yine gençlerin ve ailelerin ilgisini çekecek yeni ürünlerimiz ve salça sektöründe de katma değer yaratan yeni ürün üretimimiz gündemde olacak” diye konuştu.