Salı, Temmuz 29, 2025

E-ticaret hacmi 3 trilyon TL oldu

Ticaret Bakanlığı’nın mayıs ayında açıkladığı veriler, Türkiye’de e-ticaret hacminin 2024’te 3 trilyon TL’yi aştığını ortaya koydu. Yıllık bazda yüzde 61,7 olarak ölçülen hacim artışı, e-ticaret sektörünün büyüme hız kesmediğini gösterdi. Yerli e-ticaret altyapısı İkas, bu büyümenin sürdürülebilirliğini sağlamak ve e-ticarete girişteki yüksek maliyetleri neredeyse sıfıra indirmek için harekete geçti. İkas, Start Paket adını verdiği ücretsiz başlangıç paketini duyurdu. Gerçek kullanıcı değerlendirmelerine göre G2 tarafından dünyanın en hızlı büyüyen ve en kolay kullanılan e-ticaret altyapısı olarak gösterilen İkas, e-ticarete başlamak isteyenlerin karşılaştığı teknik ve maddi engelleri, herkese ücretsiz olarak sunduğu paketle ortadan kaldırıyor. Start Paket, kullanıcılara satışa hazır e-ticaret sitelerini ücretsiz bir biçimde oluşturmalarına imkan tanıyor.


Başlangıç maliyetleri düşürüldü

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan İkas Proje Müdürü Bahadır İçöz, yeni ücretsiz paketleriyle e-ticareti herkes için daha erişilebilir kıldıklarını söyledi. Kolayca kurulabilen e-ticaret siteleriyle bireysel satıcılara, evden satış yapanlara ve küçük işletmelere büyük bir fırsat sunduklarını açıklayan İçöz, İkas’ın ek avantajlarla e-ticaret başlangıç maliyetlerini en aza indirip bariyerleri kaldırdığını ifade etti. 

Türkiye’de her 10 internet kullanıcısından 7’sinin düzenli olarak e-ticaret platformlarını ziyaret ettiğini açıklayan İçöz, yoğun ilgiye rağmen birçok girişimcinin yüksek başlangıç maliyetleri nedeniyle e-ticarete adım atmakta tereddüt ettiğini paylaştı. E-ticarette fark yaratmak isteyen girişimciler için komisyonu sıfırlayarak önemli bir fırsat sunduklarını belirten İçöz, “Start Paket ile kullanıcılara yeni fırsatlar da oluşturuyoruz; 1 Ağustos 2025’ten itibaren yıl sonuna kadar sanal pos komisyonu oranını hiçbir limit olmadan yüzde 0 olarak belirledik. Bu sayede e-ticarete ücretsiz ve avantajlı bir şekilde başlayabiliyorlar. Hedefimiz, hayalindeki işi dijital dünyaya taşımak isteyen herkese güçlü ve masrafsız bir başlangıç sunmak” şeklinde konuştu. 


Kullanıcı dostu altyapı

İkas’ın Türkiye’den çıkmış en iyi teknoloji şirketi olma hedefine adım adım ilerlediğini söyleyen İçöz, şirketin dünya çapında da bilinirlik kazandığını vurguladı. Diğer girişimcilere de fayda sağlamak istediklerini aktaran İçöz, “Hedefimiz, daha fazla girişimcinin kendi markasını kurmasını ve kendi satış kanallarını yönetmesini sağlamak. Kullanıcı dostu altyapımızla, herkesin dakikalar içinde kendi e-ticaret sitesini açabileceği bir sistem sunduğumuza inanıyoruz” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM