Salı, Ağustos 5, 2025

Türk Henkel, Tüketici Markaları üretimini Ankara’da birleştirdi

Türk Henkel, 7 milyon euroluk yatırımla Ankara’daki Tüketici Markaları Fabrikası’nda önemli bir dönüşüme imza attı. Bu stratejik adım kapsamında, şirket Türkiye’deki Tüketici Markaları üretimini Ankara’daki fabrikasında tek çatı altında birleştirdi. Böylece fabrikada daha modern, daha teknolojik ve sürdürülebilir bir üretim altyapısı oluşturuldu. Almanya’dan getirilen yeni makine parkuru sayesinde Gliss ve Blendax gibi markaların üretildiği kozmetik tesisinin üretim kapasitesi yüzde 50 oranında artırılırken, operasyonel süreçlerde de hız ve verimlilik sağlandı. Türk Henkel, bu yatırımla birlikte, Ankara’da daha esnek ve çevik bir tedarik zinciri yönetimine geçiş yaptı.

Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı ve Henkel Tüketici Markaları Genel Müdürü Güray Yıldız, konuyla ilgili değerlendirmesinde şu ifadeleri kullandı: “Türkiye’deki Tüketici Markaları üretimimizin Ankara Fabrikası’nda tek çatı altında birleştirilmesi, operasyonel verimliliğimizi artırmak ve üretim kabiliyetimizi değişen pazar ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmek adına aldığımız stratejik bir karar oldu. Bu sayede, uzun vadeli rekabet gücümüzü güvence altına alma yolunda da güçlü bir ilerleme kaydetmiş olduk. Ülkemizde sürdürülebilir bir gelecek için, operasyonlarımızı sadeleştirerek ve üretimi optimize ederek uzun vadeli bir değer yaratmayı hedefliyoruz. Bu stratejik adım, Türkiye’deki varlığımızı güçlendirme kararlılığımızın yanı sıra, yerel pazardaki değişen ihtiyaçlara proaktif çözümler sunma vizyonumuzun da somut bir göstergesi. Bu kapsamda, son beş yılda Ankara’daki tesisimize yaptığımız 21 milyon euroyu aşan yatırım da stratejimizin arkasındaki uzun vadeli bakış açımızı yansıtıyor.”


Orta Doğu’daki en büyük üretim üssü Ankara’da

Türk Henkel’in Tüketici Markaları üretiminin merkezi hâline getirdiği Ankara Fabrikası, Henkel’in bu alanda dünyadaki dördüncü, Avrupa’daki ikinci ve Orta Doğu’daki en büyük üretim tesisi konumunda. 80 bin metrekare açık alan ve 40 bin metrekare kapalı alanda kurulu tesiste 200’ün üzerinde çalışan görev yapıyor. Kampüs bünyesinde toz deterjan, kozmetik, likit deterjan ve sülfonasyon tesisleri olmak üzere dört farklı üretim tesisi yer alıyor. Bu tesislerde Persil, Tursil, Pril, Bref, Perwoll, Vernel, Gliss ve Blendax markalarının üretimi gerçekleştiriliyor.

Ankara Tüketici Markaları Fabrikası sadece büyüklüğü ile değil, üretim gücüyle de öne çıkıyor. Bu tesiste üretilen Henkel deterjanlarıyla çamaşır makineleri her yıl yaklaşık 500 milyon kez çalıştırılıyor. Yine burada üretilen şampuanlarla yılda ortalama 900 milyon kez saç yıkanıyor. Aynı şekilde fabrikadan çıkan ürünlerle, yine her yıl ortalama 18 milyar kez temizlik rutini gerçekleştiriliyor.


Fabrika ilklerle öne çıkıyor

Fabrika, Henkel’in global üretim ağı içinde birçok ilke de ev sahipliği yapıyor: Yağmur suyu geri kazanımı, kolisiz üretim sistemi, ‘İş Güvenliği Akademisi’ ve ‘Henkel Eğitim Akademisi’ gibi uygulamalarla sektöre örnek olan tesiste, çalışanların gelişimi de dijital öğrenim platformlarıyla destekleniyor. Fabrikada üretim süreçleri otonom üretim sistemleriyle gerçekleştiriliyor. Tam entegre ve otomatikleşmiş hatlar sayesinde hem üretim hızında hem de kalite kontrol süreçlerinde yüksek standartlar sağlanıyor. Bu sistemler, üretim hatlarında hata payını en aza indirirken, iş güvenliği açısından da riskleri ortadan kaldıran önemli bir teknoloji dönüşümünü temsil ediyor. Otonom sistemler ile desteklenen bu altyapı, Henkel’in dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedeflerine uyumlu olarak şekilleniyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM