Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı projesinin 10’uncu yılında dünya genelinde diktiği 1 milyon ağaçla sürdürülebilirliğe katkı sağlarken, Türkiye’deki yeşil dönüşüm hamlesine ALJ Türkiye ve Orman Genel Müdürlüğü Vakfı (OGEM-VAK) iş birliğiyle ivme kazandırıyor. Bu kapsamda Hyundai, yapay zekâ destekli ‘Ağaç Muhabirleri’ kampanyasıyla ağaçlara bir ses verirken, ALJ Türkiye ise her araç satışı için 10 fidan hedefiyle başlattığı ağaçlandırma seferberliğiyle Türkiye’ye bir yılda 1,4 milyon fidan kazandırmayı planlıyor.
Hyundai’den 13 ülkeye 1 milyon ağaç dikimi
Hyundai 2016 yılında başlatılan IONIQ Ormanı, gelecek nesiller için daha iyi bir dünya yaratmayı amaçlayan ağaç dikme projesi ve 2021’de IONIQ 5’in tanıtımıyla birlikte küresel ölçekte genişlemeye başlayan proje, bu ay itibarıyla 13 ülkede toplam 1 milyon ağaç dikimiyle önemli bir başarıya ulaştı. Ağaç Muhabirleri kampanyası, çevresel verilerden elde edilen bilgileri özel olarak geliştirilen büyük dil modeli (LLM) aracılığıyla anlatıya dönüştüren ve ağaçların ‘birinci ağızdan’ hikâyelerini aktaran bir yapay zekâ kampanyası. Hyundai’nin bu alandaki çabalarının 1 milyon eşiğini aşarak kararlılıkla süreceğini ortaya koyuyor.
Kampanya kapsamında Brezilya, Çekya ve Kore’deki IONIQ Ormanı ağaçlarına yerleştirilen izleyiciler aracılığıyla ağaçların ve çevrelerinin anlık ekolojik verileri toplandı. Bu veriler, The Weather Company gibi uzman kuruluşların dış kaynak verileriyle birlikte analiz edilerek büyük dil modeli sayesinde doğal dile çevrildi. Böylece çevresel ölçümler, ağaçların ‘ağzından’ anlatılan etkileyici hikâyelere dönüştürüldü. Ağaç Muhabirleri tarafından ‘yazılan’ bu makaleler, iklim değişikliği, orman kaybı ve ekosistemlerin bozulması gibi kritik konulara ışık tutuyor.

“1 yılda 1000 futbol sahası kadar yeşil alan kazandırılacak”
ALJ Türkiye, iklim değişikliği ile mücadele ve son yıllarda artan orman yangınlarında kaybedilen ormanlık alanların yeniden oluşturulması amacıyla OGEM-VAK iş birliği ile tüm sektörlere ağaçlandırma seferberliği başlattığını duyurdu. Şirket; Toyota, Lexus ve BYD markalarından satılan her bir araç için 10 fidan kampanyası başlatarak 1 yıl içerisinde satılacak araçlarla birlikte 1,4 milyon fidanın toprakla buluşturulacağını açıkladı.
Bu kampanyanın sadece 1 senelik değil, bundan sonra ALJ Türkiye bünyesinde satılan tüm araç markaları için devamlı uygulanacağını, böylece Türkiye genelinde her sene 1 milyonu aşan adetlerde ağaç dikileceğini duyuran ALJ Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, başlatılan ağaç seferberliğinin öneminin altını çizerek, “Son yıllarda olumsuz etkilerini daha yoğun yaşadığımız iklim değişikliği ile mücadele etmenin en verimli yollarından bir tanesinin ağaçlandırmayı arttırmak olduğunu görüyoruz. Bununla beraber her yıl binlerce dönüm ormanlık alanımızı maalesef korkunç yangınlarla kaybediyoruz. Ağaç azaldıkça yağmurlar azalmakta, erozyon ve sel başta olmak üzere her yıl birçok felaketin gerçekleştiğini üzüntüyle yaşamaktayız. ALJ Türkiye olarak bu konuda bir çalışma yapmak ve tüm sektörlere ilham verecek bir seferberlik başlatmak istedik. Satılan her araç için 10 ağaç dikerek 1 yıl içerisinde 1 milyon 400 bin fidanın toprakla buluşmasını sağlayacağız. Bu seferberliği gerçekleştirerek 1 yıl içerisinde ülkemize yaklaşık 1000 futbol sahası büyüklüğünde bir yeşil alan kazandırmış olacağız. Hepimizin bildiği gibi çok yakında büyük orman yangınları yaşadık. 55 hektar orman alanı kaybettiğimiz Karabük’teki yangın da bunlardan biriydi. Bizim 1 yılda dikeceğimiz fidan, Karabük’te yanan ormanın yaklaşık 14-15 katı büyüklüğünde olacak. Bununla beraber araç satışıyla birlikte dikilecek ağaçlar, otomobillerin üretiminden kullanımına kadar çevreye verdiği zararı da büyük oranda kompanse edecek” dedi.