Cuma, Ağustos 15, 2025

Suwen net karında 190 milyon TL yükseliş sağladı

Suwen, 2025 yılının ikinci çeyreğinde karlılık odaklı büyüme stratejisini başarıyla sürdürerek güçlü finansal sonuçlar açıkladı. Şirketin mağaza dönüşüm oranlarındaki artış ve disiplinli operasyonel yönetimi, net karda 190 milyon TL’lik önemli bir yükseliş sağlarken FAVÖK marjı yüzde 26,6 olarak gerçekleşti.

Suwen Tekstil, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) 2025 yılının ilk çeyreği ve ilk yarısı için finansal sonuçlarını açıkladı. 30 Haziran 2025 itibarıyla, Türkiye’nin 51 ilinde 184 mağaza ile yurtdışında ise 15 mağaza ve bayilikle toplamda 199 mağazaya ulaşan kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap (KİEP) sektörünün en hızlı büyüyen markası Suwen, 2025 yılının ilk yarısını geride bırakırken, karlılık odaklı büyüme stratejisini kararlılıkla sürdürdü. Güçlü marka bilinirliği, dengeli ürün portföyü ve disiplinli operasyon yönetimi sayesinde hem ikinci çeyrekte hem de yılın ilk yarısında istikrarlı bir finansal performans sergiledi. 


Geçen yıla göre %86,4 oranında arttı

2025 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 3’lük artış ile 1,36 milyar TL satış geliri elde eden şirketin brüt karı, ilk çeyreğe göre 13,4 puanlık artışla 792 milyon TL’ye yükselirken, brüt kar marjı yüzde 58,3 olarak gerçekleşti. Bu dönemde operasyonel karlılıkta dikkat çekici bir performans sergileyen Şirket’in, FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) 361 milyon TL seviyesinde, FAVÖK marjı ise yüzde 26,6 olarak kaydedildi. Şirket, karlılık odağının en somut göstergesi olarak net karını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 86,4 oranında artırarak 190 milyon TL’ye çıkardı.

Operasyonel verilerde ise 2025 yılının ikinci çeyreğinde mağaza ziyaretçi sayısı 3,7 milyon olurken, toplam satış miktarı yüzde 6 artışla 2,63 milyon adede ulaştı. Mağazacılık kanalı (2,11 milyon adet) ve online kanal (414 bin adet) bu artışın temelini oluşturdu. Şirket, maliyet kontrolü ve ürün miks optimizasyonu gibi stratejilerle yüksek marjlı ürün gruplarının payını artırarak karlılığı destekledi.


FAVÖK 431 milyon TL olarak gerçekleşti

2025 yılının ilk yarısında Suwen’in satış gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artışla 2,41 milyar TL’ye ulaştı. Brüt kar 1,27 milyar TL’ye yükselirken, brüt kar marjı yüzde 52,5 olarak gerçekleşti. İlk yarı sonuçlarına göre FAVÖK 431 milyon TL (yüzde 17,9 marj), net kar ise 65 milyon TL oldu. Toplam satış miktarı, ilk yarıda yüzde 13 artışla 4,98 milyon adete ulaştı. Bu büyüme, hem mağazacılık (3,96 milyon adet) hem de yüzde 21 büyüyen online kanal (821 bin adet) tarafından desteklendi. Toplam dönüşüm oranı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,3’ten yüzde 19,2’ye yükselerek, şirketin yüksek satış hacmine ulaştığını ve daha verimli bir satış stratejisi izlediğini gösterdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM