Salı, Ağustos 26, 2025

Endonezya tekstili ‘Türkiye’ ile Avrupa pazarına açılacak

Tasarımların, trendlerin ve markaların bir araya geldiği İstanbul Fashion Connection (IFCO), Endonezya tekstilinin Avrupa’ya açılan en önemli kapısı oldu. İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen IFCO kapsamında, Endonezya Uluslararası Mütevazı Moda Festivali’nin (IN2MOTIONFEST) tanıtımı yapıldı. 8 ile 12 Ekim tarihlerinde Cakarta’da düzenlenecek IN2MOTIONFEST’in en önemli tanıtım noktası olan IFCO’da Endonezya, ülke standı ile yer aldı. Endonezya’nın muhafazakâr giyim tarzını yansıtan son trend kreasyonların sergilendiği stant, Türk tekstilinin önemli isimlerinin buluşmasına sahne oldu.

Endonezya Merkez Bankası (Bank Indonesia), Endonezya Moda Odası (IFC) ve Endonezya Muhafazakâr Yaratıcı Endüstrisi (IKRA) platformu aracılığıyla İstanbul’da gelen heyet üyeleri, Türkiye’nin kendileri için çok kıymetli olduğunu belirttiler. Endonezya Merkez Bankası Kıdemli Başkan Yardımcısı Destry Damayanti, ‘İstanbul, tekstil ve hazır giyim endüstrisi açısından dünyadaki en iyi yerlerden biri’ dedi.


Damayanti: Küresel pazara erişim ihtiyacı var

İlk kez geçen yıl katıldıkları IFCO’nun kendileri için çok özel bir deneyim olduğunu belirten Damayanti, “Zengin bir kültür ve mirasa sahibiz. Ama aynı zamanda bunu küresel tasarım anlayışıyla harmanlıyoruz. Bu bizim için ve özellikle tasarımcılarımız için çok önemli. Aslında tasarımcılarımızın en çok ihtiyaç duyduğu şey, küresel pazara erişim. Böylece dünyadaki diğer tasarımcılarla adil bir şekilde rekabet edebilirler. İstanbul, tekstil ve hazır giyim endüstrisi açısından dünyadaki en iyi yerlerden biri. Bu yüzden Endonezya için kültürel anlamda büyük farklar olmasa da tasarımcılar açısından fırsatlar bakımından İstanbul çok daha avantajlı. Türkiye’nin bu alandaki varlığı bizim için çok değerli. Umuyoruz ki Endonezya ve Türkiye olarak iş birliğimizi güçlendirebiliriz ve birlikte dünya çapında Modest Fashion’ı (Mütevazı moda) geliştirebiliriz” açıklamasında bulundu.

Endonezya Muhafazakâr Yaratıcı Endüstrisi (IKRA) Konseyi Temsilcisi Ali Charisma, kendileri için Avrupa pazarına açılan bir kapı konumundaki Türkiye’nin çok önemli olduğunu belirterek, “Endonezya ve Türkiye moda endüstrileri arasında daha güçlü iş birlikleri kurulmasını ve iki pazar için karşılıklı fayda sağlayacak fırsatların oluşturulmasını hedefliyoruz” dedi.

Defile öncesi imza atıldı

Etkinlik kapsamında pek çok iş birlikleri görüşüldü ve stratejik anlaşmalara imza atıldı. Endonezya ve Türkiye moda endüstrileri arasında daha güçlü iş birlikleri kurulması ve iki pazar için karşılıklı fayda sağlayacak fırsatların oluşturulmasının temelleri atıldı. Anlaşma yapılan kurumlar arasında Moda Tasarımcılar Derneği (MOTAD) de yer aldı. Derneğin Başkanı Hüseyin Kazıkkaya, Endonezya Moda Odası Ulusal Başkanı ve IKRA Konseyi Temsilcisi Ali Charisma ile projenin marka danışmanlığını üstlenen Ümit Temurçin de defile öncesi düzenlenen törende iş birliklerine imza atan isimler arasında yer aldı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM