Türkiye’nin mobil uygulama ekonomisi, sahip olduğu yüksek büyüme hızıyla hem yerel geliştiricileri hem de küresel şirketleri kendine çekiyor ve sektörün 2029’a kadar toplam 1,65 milyar dolarlık bir ciroya ulaşacağı tahmin ediliyor. Adjust’ın yayımladığı ‘Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025’ raporu, oyun, finans ve e-ticaret uygulamalarındaki hızlı büyümeyi gözler önüne sererken, yapay zekâ destekli çözümlerin Türkiye’nin mobil ekosisteminde dönüştürücü bir rol üstlendiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, Türkiye, 2024’te hem toplam indirmeler (3,66 milyar) hem de uygulama içinde harcanan zaman (101,5 milyar saat) açısından küresel olarak 8’inci sırada yer aldı. Bu hızlı yükselişin arkasında teknolojiyle iç içe yaşayan genç tüketiciler (nüfusun yüzde 50,9’u 34 yaş altında) ve kapsamlı internet erişimi yatıyor. 2025’in başı itibariyle Türkiye’de 80,7 milyon aktif mobil hat bulunuyor (nüfusun yüzde 92,1’i) ve internet penetrasyonu yüzde 87 seviyesinde. Devlet teşvikleri, uluslararası iş birlikler ve sürekli büyüyen bir startup ekosistemi, gelişmekte olan bu sektörün olgunluğa geçişini hızlandırıyor.
Mobil oyunlar, 2025’te 427,53 milyon dolar ciro elde edebilir
Oyun, finans/fintech ve alışveriş/e-ticaret, önde gelen sektörler olmaya devam ediyor. Mobil oyunların 2025’te 427,53 milyon dolar ciro elde etmesi bekleniyor ve bu rakam, toplam oyun cirosunun neredeyse yarısına denk geliyor. Türk stüdyoları yurt içinde 30 milyondan fazla oyuncuya ve yurt dışında ise yüz milyonlarca kullanıcıya ulaşıyor. Dream Games’in geliştirdiği Royal Match, tüm dünyada yüksek bir başarı elde etti. Türkiye’nin oyun sektörü, oyun tasarımındaki yenilikler, bulut tabanlı oynanış ve büyüyen e-spor alanı ile erişilebilirliği ve kullanıcı etkileşimini artırıyor. E-ticaret platformları, mobil öncelikli alışveriş, sosyal ve hızlı ticaretin yaygınlaşması ve ‘şimdi al, sonra öde’ (BNPL) gibi ödeme seçeneklerinin yaygınlaşması ile şekillenen ticaret açısından kritik bir öneme sahip. Türkiye’deki en iyi alışveriş uygulamalarının yüzde 80’inin yerel olarak geliştirilerek pazar değerinin 2029’da 49,87 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Tüketicilerin yüzde 85’i mobil bankacılığı kullanıyor ve mobil finans hızla gelişiyor. Gömülü finans, açık bankacılık API’ları, RegTech ve son derece özelleştirilmiş servislerin yanı sıra dijital cüzdanlar, ön ödemeli kartlar ve şubesiz bankacılık gibi uygulamalar da ilgi çekiyor. İnternete bağlı geniş bir kullanıcı tabanı, güçlü altyapısı ve destekleyici politikaları ile Türkiye, sürdürülebilir uygulama büyümesi için çok iyi bir konumda. Hayatı kolaylaştıran teknolojilerin, çok hizmetli platformların ve yapay zeka destekli kişiselleştirmenin hızla artan entegrasyonu, bu alanın geleceğini şekillendirecek.