Adjust’un Küresel Mobil Uygulama Büyüme Raporu’na göre 2025 yılında küresel mobil uygulama ekosisteminin Orta Doğu, Afrika ve Türkiye’nin dahil olduğu pazar bölgelerinde en başarılı pazarlardan biri 31 puanla Türkiye oldu
Adjust, 2025 yılına ilişkin Küresel Mobil Uygulama Büyüme Raporu’nu yayınladı. Rapora göre yılın ilk yarısında uygulama yüklemeleri yüzde 11 ve oturumlar yüzde 10 oranında artış gösterdi. Bölgesel sıralamada Türkiye en başarılı pazarlardan biri oldu. Rapor, oyun sektörü ve bölgesel pazarların genişlemesiyle küresel mobil uygulama ekosisteminin güçlü bir büyüme trendi gösterdiğini ortaya koydu. Rapora göre tüm bölgelerde büyüme yaşanırken, uygulama pazarlamasında başarının yolunun kullanıcı kalitesi, etkileşim ve elde tutma arasındaki dengeden geçtiği dile getirildi.
APAC ve LATAM en hızlı büyüyen bölgeler oldu
Asya Pasifik (APAC) bölgesi, 45 puanlık büyüme skoru ile bölgesel sıralamada ilk sırada yer alarak birçok pazarda düşük kullanıcı kazanımı maliyetleri, yüksek etkileşim ve ölçeklenebilirliği ile öne çıktı. Hindistan 49 ve Endonezya 43,1 puanla hem oyun hem de oyun dışı uygulama türlerindeki büyümenin arkasındaki itici güç olarak yüksek yükleme hacimlerini maliyet verimliliğiyle bir araya getirdi. Latin Amerika bölgesi ise (LATAM) 30,5’lik büyüme skoru ile bölgesel olarak dördüncüsırada yer aldı. Arjantin 34,9 puanla ülke bazında Endonezya’nın hemen ardından güçlü bir büyüme sergileyerek kullanıcı kazanımındaki maliyet verimliliği ile dikkat çekti.

Türkiye en başarılı pazarlardan oldu
33,3 puana sahip Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye (MENAT) bölgesinde ise 31 puanla Türkiye ve 26,4 puanla Suudi Arabistan en başarılı pazarlar oldu. Avrupa 32,4 puanla güçlü kullanıcı tutma oranları ve monetizasyon ile gözleri üzerine çeken bir bölge olmaya devam etti. Her ikisi de 29,1 puana sahip Finlandiya ve Danimarka gibi İskandinav ülkeleri, Fransa (26,6) ve İngiltere (26,3) gibi daha büyük ekonomilerden daha yüksek puanlara sahip oldu. Bu tablo, daha küçük pazarların belirli niş alanlarda yüksek değer sunabileceğini ve daha geniş erişim sağlayan büyük pazarlara kıyasla daha verimli olabileceğini ortaya koydu.
Oyunlar, küresel mobil büyümenin temel taşı
Sektörel olarak bakıldığında, oyunlar 45,8’lik en yüksek büyüme skoru ile liderliğini sürdürmeye devam etti. Bu başarıda hyper casual ve hibrit casual oyunlar başı çekerken, kart ve müzik oyunları da yüksek puanlar elde etti. Oyun dışındaki uygulama türlerinde ise pazaryeri ve ilan uygulamaları 40,8 puanla, haber ve dergi uygulamaları 36,4 puanla, bankacılık uygulamaları ise 33,6 puanla öne çıktı.
“Asıl zorluk veri eksikliği değil”
Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, günümüzde pazarlamacıların karşılaştığı asıl zorluğun veri eksikliği olmadığını, en önemli sinyallerin hangileri olduğunu belirleyebilmek olduğunu dile getirdi. Zerman, etkileşim ve kullanıcı tutma oranının, yükleme hacmi ve maliyet verimliliği kadar kritik bir rol oynadığını söyledi.
Pazarlamacılar hızlı adapte oluyor
Bu rapor, devam eden gizlilik düzenlemeleri ve artan maliyetlere rağmen küresel mobil uygulama ekonomisinin 2025 yılında gelişmekte olan pazarlar ve oyunlar öncülüğünde istikrarlı bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Yılın ilk yarısında uygulama yüklemeleri yüzde 11 ve oturumlar yüzde 10 oranında artış gösterdi. Bu tablo, pazarlamacıların yapay zeka teknolojileri, kişiselleştirilmiş hedefleme ve kullanıcı tutma stratejileri ile değişikliklere hızla adapte olduklarının altını çiziyor.
