Cuma, Kasım 7, 2025

ESET’ten ‘indirim tuzağına düşmeyin’ uyarısı

Harcamaların arttığı, indirimlerin bollaştığı, alışveriş için listelerin yapıldığı yılın bu döneminde çevrimiçi dolandırıcılık riski de artırıyor. Vatandaşların en sık tercih ettiği çevrimiçi alışveriş sistemi dikkatli kullanılmadığı takdirde dolandırıcılara da davetiye çıkarıyor. Bu dönemde işletmelerden daha fazla spam e-postalar geliyor ve bu durum kötü niyetli mesajlar için de bir kılıf sağlıyor. Sahte kargolar, sahte alışveriş web siteleri, gerçek olamayacak kadar cazip görünen fırsatlar, sahte reklamlar, alışveriş yapmak isteyenleri daha dikkatli olmaya zorluyor. Siber güvenlik şirketi ESET de yıl sonuna kadar devam eden bu uzun alışveriş döneminde dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı, alınması gereken önlemleri paylaştı.   


Online dolandırıcılıklara karşı nasıl güvende kalınır?

ESET, vatandaşların güvenle alışveriş yapabilmesi ve dolandırıcıların tuzağına düşmemesi için şu uyarılarda bulunuyor; “Dolandırıcılar kampanyalarından para kazanmaya devam ettikleri sürece, aynı denenmiş ve test edilmiş taktikleri tekrarlayacaklar. Kişisel ve finansal bilgilerinizi onların ellerinden uzak tutmak için aşağıdakileri dikkate alın: Güçlü, benzersiz parolalar kullanın ve tüm çevrimiçi hesaplarda çok faktörlü kimlik doğrulamayı (MFA) veya geçiş anahtarlarını açın, gerçek olamayacak kadar iyi görünen teklifler de dâhil olmak üzere, internette okuduğunuz her şeye şüpheyle yaklaşın, istenmeyen bir mesaj veya telefon görüşmesi yoluyla iletişime geçildikten sonra asla kişisel veya finansal bilgileri vermeyin, ‘HTTPS’ ile başlayan veya kilitli bir asma kilit gösteren güvenli web sitelerini kullanın, kötü niyetli istismarlara karşı mümkün olduğunca güvende tutmak için yazılımınızı ve işletim sisteminizi düzenli olarak güncelleyin, tüm cihazlara güvenilir bir sağlayıcıdan anti-malware yükleyin, banka havalesi veya anında nakit uygulaması ile ödeme yapmayın. Ekstra koruma için mümkünse kredi kartınızı kullanın, sahte olduğunu gösterebilecek yazım ve dil bilgisi hataları için web sitesi ve e-posta gönderen URL’lerinin yanı sıra içeriği iki kez kontrol edin, teslimat bildirimlerini doğrudan lojistik firmasıyla iki kez kontrol edin ancak mesaj veya e-postanızdaki ayrıntılarla iletişime geçmeyin.”

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM