Amazon Türkiye, bağımsız araştırma şirketi Veri Enstitüsü ile iş birliği içinde yaptığı Tüketici Gözünden İndirim Dönemleri ve Beklentileri Araştırması’nın sonuçlarını paylaştı.
Son 6 ayda alışveriş yapmış 18 yaş ve üzeri bin 537 kullanıcıyla yapılan ankete dayanan araştırma, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 81’inin büyük indirim dönemlerini takip ettiğini, Amazon kullanıcıları arasında ise bu oranın yüzde 84’e çıktığını ortaya koydu. Ayrıca tüketicilerin yüzde 79’unun daha önce karar verdiği bir ürünü indirim dönemini bekleyip aldığı, yüzde 94’ünün ise fiyat karşılaştırması yapmadan neredeyse hiç alışveriş yapmadığı görüldü.
E-ticaret kullanıcılarının yüzde 35’i sürekli indirim takibinin zihinsel yorgunluk yarattığını, yüzde 30’u ise indirim aramanın satın alma kararını zorlaştırdığını bildirdi. Ayrıca Amazon, yüzde 83’lük bir oranla tüketicilerin en çok güvendiği çevrimiçi perakendeci oldu.
