Ticaret Bakanlığı, 25 ülkeye özel “ E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi”ni yeniledi. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada dijital küresel ticaretin gereklilikleri doğrultusunda, ihracatçılara yol gösterici nitelikte, kapsamlı bir kaynak niteliği taşıyan “E-İhracat Pazarları ve ülke gümrük uygulamaları rehberini güncelleyerek kullanıma açtı.
Uzak ülkeler stratejisi odağı
Ticaret Bakanlığı’nın yapığı açıklamada, 21. yüzyılın teknolojik dönüşümü ve küresel ticaretin hızla gelişen dinamikleri doğrultusunda, Türk markalarının sınır ötesi pazarlarda daha güçlü konumlanmasını sağlayacak e-ihracat faaliyetlerini desteklemeyi sürdürdüğü ifade edildi. Ticaret Bakanlığı, “Uzak Ülkeler Stratejisi” odağında hazırlanan ve önceki yıllarda ihracatçılara sunulan “Potansiyel E-İhracat Pazarları” raporunu genişlettiğini ve 25 ülkeye ilişkin detaylı bilgileri içeren “E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi”nin güncellendiğini duyurdu.
En kapsamlı kaynaklardan
Rehberin “E-İhracat Pazarları” başlıklı birinci bölümünde, ülkelerin e-ticarete yönelik düzenlemeleri, pazaryerleri, hızlı kargo firmaları, ödeme hizmeti sağlayıcıları gibi kritik bilgilere yer verilirken bu yıl yapılan güncellemede ayrıca ülkelerin sınır ötesi ithalat paydaşları da detaylı biçimde ele alındı. Bu sayede ihracatçıların, söz konusu pazarlara girişte dikkate alınması gereken tüm teknik ve sektörel bilgilere ulaşarak, kendi e-ihracat stratejilerini daha etkin şekilde oluşturabilecekleri belirtildi.
Tek kaynaktan bütüncül bilgi imkânı
Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yayımlanan rehber ile ihracatçıların, potansiyel arz eden pazarlara yönelik yol haritalarını hazırlarken ihtiyaç duyabilecekleri bilgiye tek bir kaynaktan ulaşmasının amaçlandığı dile getirildi. Rehbere ulaşmak isteyen firmalar için karekod uygulamasının da devreye alındığı söylendi.
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, “Ticaret Bakanlığı olarak, e-ihracat alanında yeni fırsatların oluşturulması, Türk firmalarının küresel pazarlardaki rekabet gücünün artırılması, Türk ürünlerinin marka bilinirliğinin yükseltilmesi, yüksek katma değerli ihracatın güçlendirilmesi amacıyla yürüttüğümüz çalışmalara kararlılıkla devam ediyoruz” ifadeleri kullanıldı.
