Henkel, 2025’in üçüncü çeyreğinde hem endüstriyel talep hem de küresel ölçekte durgun kalan tüketici duyarlılığı açısından zorlu seyrini koruyan pazar koşullarına rağmen güçlü bir satış büyümesi kaydetti. Grup genelinde satışlar yaklaşık 5,1 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu, yüzde 1,4’lük organik bir büyümeye karşılık geliyor. Grup düzeyinde büyümeyi esasen miktarlardaki genel olumlu gelişme ve buna eşlik eden istikrarlı fiyat gelişimi destekledi.
Bu konuda görüşlerini paylaşan Henkel CEO’su Carsten Knobel, “Beklendiği üzere, satışlardaki ivme üçüncü çeyrekte artmaya devam etti. Bunun arkasındaki başlıca temel itici güç Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi olurken, Tüketici Markaları iş birimi de pozitif organik satış büyümesi kaydetti. Bölgesel açıdan bakıldığında, Kuzey Amerika’daki satışlarda her iki iş biriminin de pozitif satış büyümesiyle katkıda bulunduğu güçlü gelişim özellikle dikkat çekicidir. Bu durum uyguladığımız önlemlerin etkinliğini gösteriyor. Buna ek olarak, üçüncü çeyrekte kazançlardaki olumlu seyir devam ederken, iş birimlerimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımları da istikrarlı bir şekilde sürdürdük. Aynı zamanda, Tüketici Markaları işlerimizin entegrasyonunda da çok iyi bir ilerleme kaydediyoruz ve duyurduğumuz üzere bu süreci yıl sonuna kadar başarıyla tamamlayacağız. Mevcut mali yılın sonuna kadar en az 525 milyon Euro tutarında maliyet tasarrufunu tamamen hayata geçirmiş olmayı bekliyoruz” diye konuştu.
Öngörüler değişmedi
Carsten Knobel sözlerine şöyle devam etti: “Küresel pazarlardaki belirsizlik ve zorluklar devam etse de 2025’in tamamına ilişkin öngörü değişmemiştir. Hem düzeltilmiş VFÖK marjının hem de sabit kur ile imtiyazlı hisse senedi başına karlılıkta (EPS) büyümenin mevcut öngörü aralıklarımız içinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Bununla birlikte, yıl sonuna kadar genel ekonomik ortamda belirgin bir iyileşme olmaması durumunda, Grubun organik satış büyümesinin mevcut hedef aralığımız olan yüzde 1 ile 2 seviyelerinin alt sınırında gerçekleşmesi öngörülmektedir.”
Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, üçüncü çeyrekte Mobilite ve Elektronik ile Nalburiye, İnşaat ve Profesyonel iş alanlarının etkisiyle iyi bir organik satış büyümesi kaydetti. Tüketici Markaları İş Birimi’ndeki pozitif organik satış büyümesi esas olarak global saç iş alanından kaynaklandı.
