Cuma, Aralık 5, 2025

Inditex’ten ilk 9 ayda güçlü performans

Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Oysho, Lefties markalarının sahibi Inditex, 2025’in ilk 9 ayına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, ekiplerin yaratıcılığı, tamamen entegre iş modeli ve çeşitlendirme stratejisi, başarılı performansın arkasındaki itici güç olmaya devam etti. Şirketin yılın 9 aylık döneminde satışları yüzde 2,7 artarak 28,2 milyar euroya ulaştı. 

İnditex, hem mağaza hem de online kanalda tatmin edici bir gelişme gösterdi. Sabit kurla satışlar yüzde 6,2 artarken, 2025’in üçüncü çeyreğinde şirketin satışları yüzde 4,9 artarak 9,8 milyar euroya ulaştı; sabit kurla büyüme yüzde 8,4 oldu. Şirketin brüt kârı yüzde 3,2 artarak 16,8 milyar euroya yükseldi. Brüt kâr marjı 59,7’ye (+27 baz puan) ulaştı. 2025’in üçüncü çeyreğinde brüt kâr yüzde 6,2 artışla 6,1 milyar euro oldu ve marj 62,2’ye (+79 baz puan) çıktı.


Mağaza ve online satışlar yüzde 10,6 arttı

İlk 9 ayda şirketin tüm gider kalemleri olumlu bir seyir izledi. Operasyonel giderler yüzde 2,4 arttı ve satış büyümesinin 29 baz puan altında kaldı. FAVÖK (EBITDA) yüzde e4,2 artarak 8,3 milyar euroya yükseldi. Faaliyet kârı (EBIT) yüzde 4,8 artışla 5,9 milyar euro oldu. Vergi Öncesi Kâr (PBT) yüzde 3,6 artarak 6 milyar euroya çıktı. PBT marjı yüzde 21,2 olarak gerçekleşti. Net kâr yüzde 3,9 artarak 4,6 milyar euroya ulaştı. Dönem sonunda net nakit pozisyonu 11,3 milyar euro oldu. 2024 mali yılına ait hisse başı 0,84 euroluk temettü 3 Kasım 2025’te ödendi. 1 Kasım – 1 Aralık 2025 döneminde mağaza ve online satışlar sabit kurla 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 10,6 arttı. 


Yatırımlarla uzun vadeli büyüme

Şirketten yapılan açıklamada, “Inditex olarak önceliğimiz, moda teklifimizi sürekli geliştirmek, müşteri deneyimini iyileştirmek, sürdürülebilirliğe odaklanmak ve dünya çapındaki ekiplerimizi güçlendirmek. Grubun satış kanalları, coğrafya ve marka bazındaki geniş çeşitliliği, uzun vadeli büyüme potansiyelimizin temel dayanaklarından biri. Esneklik, hızlı tepki verme ve sezon içi yakın tedarik özellikleriyle tanımlanan iş modelimiz, moda trendlerine hızla uyum sağlayarak benzersiz pazar konumumuzu güçlendirmemize olanak tanıyor. Mağazalara, küresel online satış kanallarına ve merkezileştirilmiş lojistik platformlarımıza yaptığımız sürekli yatırımlar ve bunlara eşlik eden sürdürülebilirlik odaklı yaklaşım uzun vadeli büyümeyi desteklemeyi sürdürecek” ifadelerine yer verildi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM