Avrupa Birliği İstatistik Ofisi (Eurostat) tarafından Avrupa Birliği’nde (AB) 2024 yılında 15-34 yaş arası kişilerin eğitim ve öğretimi bırakma oranları açıklandı. 2024 yılında toplanan veriler, AB’de 15-34 yaş arası kişilerin yüzde 14,2’sinin hayatları boyunca en az bir kez örgün eğitim veya öğretimi bıraktığını gösterdi. En yüksek okuldan ayrılma oranı yüzde 32,2 ile Hollanda’da tespit edildi. Onu, yüzde 27,1 ile Danimarka, yüzde 24,8 ile Lüksemburg ve yüzde 24,4 ile Estonya takip etti. Öte yandan, en düşük oranlar yüzde 1,5 ile Romanya, yüzde 2,2 ile Yunanistan ve yüzde 3,5 ile Bulgaristan’da kaydedildi.
Eğitimin tüm seviyelerinde (düşük, orta ve yüksek), bir eğitim programını tamamlamamanın en yaygın nedeni, yüzde 42,6 ile beklentileri karşılamaması veya çok zor olmasıydı. Bunu diğer yüzde 18,5 ile ailevi veya kişisel nedenler ve yüzde 13,8 ile iş tercihi izledi. Sadece yüzde 5,3’ü mali nedenleri örgün eğitim programını veya eğitimini bırakmanın ana nedeni olarak belirtti.
Nedenler farklılık gösterdi
Eğitim programının kendisiyle ilgili nedenler, eğitim seviyelerine göre farklılık gösterdi. Düşük eğitim seviyesinde yüzde 28,7, orta seviyede yüzde 35,9 ve yüksek seviyede ise önemli bir oran olan yüzde 50,2’yi oluşturdu. Ancak, kişinin kendi hastalığı veya engelliliğiyle ilgili nedenler, orta (yüzde 9,8) veya yüksek (yüzde 5,6) eğitim seviyesine kıyasla düşük eğitim seviyesinde (yüzde 11,1) daha yaygındı.
Benzer şekilde, diğer ailevi veya kişisel nedenler de yüzde 24,6 ile düşük eğitim seviyesinde daha belirgindi ve eğitim seviyesi arttıkça önemi azaldı. Orta seviyede yüzde 21,8 ve yüksek seviyede yüzde 15. Çalışmayı tercih edenler için de durum aynıydı. Düşük seviyede yüzde 17,7, orta seviyede yüzde 15,7 ve yüksek seviyede yüzde 11,9.
Maddi nedenlerle bir programdan ayrılma oranı, yüzde 4,8 ile orta eğitim seviyesine kıyasla yüzde 5,7 ile yüksek eğitim seviyesinde daha yüksekti.
