İzmir genelinde işletmelerin, yılbaşı konsepti için 50 bin TL’den başlayıp 2 milyon TL’ye kadar uzanan harcamalar yaptığı ifade ediliyor
GÜLCİHAN ALTINKAYA
Yılbaşına sayılı günler kala kırmızı-yeşil renkler, süslemeler ve ışıklar her yeri sarmaya başladı. Özellikle yılbaşı temalı dekorasyon yapan kafe ve pastanelerde de artış görülüyor. Süslenmiş çam ağaçları, renkli ışıklandırmalar ve süslemeler yılbaşını ruhunu yaşamak isteyen insanların da ilgisini daha fazla çekiyor. Ayrıca güzel fotoğraflar çekilmek ve sosyal medyada paylaşım yapmak da konsepti olan yerlerin tercih sebepleri arasında. Sektörden aldığımız bilgilere göre, kafe ve pastaneler de yılbaşı konsepti oluşturmak için süslemelere yüksek maliyet harcıyor.
Yeni yıl teması konsepti ve süslemeleri ise görüntü olarak çok ilgi çekici olsa da yılbaşı ağacı, dekorlar, çelenk, özel ışıklandırmalar, temalı oturma alanı ve köşeler derken işletmelere ekstra bir maliyet geliri oluşturuyor. Ayrıca tüm bunların kurulumu içinde ayrı bir işçilik maliyeti ortaya çıkıyor. TİCARET Gazetesi olarak sektöre ilişkin edindiğimiz bilgilere göre, İzmir genelinde yılbaşı konsepti için işletmeler minimum 50 bin TL’den başlayan harcamalar yapıyorlar. Daha gösterişli süsleme ve maliyetlerin toplamı ise 2 milyon TL’ye kadar uzanıyor.

Sosyal medyanın etkisi büyük
Her yıl pek çok işletme yılbaşı konseptinde süsleme ve dekorasyon yapsa da özellikle sosyal medyada paylaşım yapma arzusu bu tarz yerlerin tercih edilmesinde büyük etken oluşturuyor. Çoğu kişi sosyal medyada paylaşım yapabilmek ve gittikleri mekanları paylaşabilmek için bu tür yerlere daha fazla rağbet ediyor. TİCARET Gazetesi olarak tüketiciye sorduğumuzda, özenli ve tematik süslenmiş mekanlarda kendilerini daha özel hissettiklerini ve herhangi bir kafeye gitmekten farklı bir deneyim olduğunu ifade ediyorlar. İşletmeler bu talep doğrultusunda mekanlarını ön plana çıkarabilmek, sosyal medyada da görünürlüğünü ve bilinirliğini arttırabilmek için bu tür dekorasyon çalışmalarına gitmeyi seçiyor.
Konsept süslemeler özellikle kahve dükkanları, pastaneler, bijuteri dükkanları ve butiklerde tercih edilse de oteller ve restoranlar da bu tarz yöntemlerle insanların beğenisini çekmek için farklı yöntemler deniyor. Ancak 7’den 77’ye herkesin daha tercih ettiği yerler kuşkusuz kafeler ve pastaneler. Sosyal medyadaki etkileşim de bu tarz süsleme ve konsept yapan yerlerin tercih edilmesinde önemli bir etken olarak önem taşıyor. Bu nedenle sektörden aldığımız bilgilere göre, mekanlardaki yılbaşı trendi geçen seneye göre bu yıl artış gösteriyor. Kafe ve pastanelerde sadece süsleme değil menülerde bu paralelde düzenleniyor. Özellikle tarçınlı, çikolatalı içecekler kek ve kurabiyeler kış modunu yansıtan seçenekler sunuluyor. İzmir’in en seçkin ve bilinen kafeleri de bu furyaya katılanlar arasında yer alıyor.

Farklı konseptler ilgi çekiyor
İşletmelerin yaptığı konsept temalar yılbaşıyla sınırlı kalmıyor. İnsanların ilgisini çekmek ve görünürlüklerini artırmak isteyen kafe ve pastaneler, öte yandan Cadılar Bayramı veya Sevgililer Günü gibi zamanlarda da farklı konseptler deniyorlar. Bu tarz temalar hem gençlerin hem ailecek keyifli ve huzurlu vakit geçirmek isteyenlerin tercihi oluyor. İzmir özelinde birkaç mekanın bu konsepti denediği fakat Cadılar Bayramı konseptinin Sevgililer Günü ve Yılbaşı teması kadar rağbet görmediği ifade edildi.
