Cumartesi, Mayıs 17, 2025

Yapay zekayla kişiselleştirilmiş reklam dönemi

Yapay zekaya dayalı sohbet robotu ChatGPT’ye entegre edilen alışveriş özelliği, dijital pazarlama dünyasında büyük yankı uyandırdı. Hâlihazırda kullanıcıların bilgiye ulaşma ve ürün araştırma alışkanlıklarını değiştiren platformun e-ticaret pazarına da adım atması, dijital reklamcılıkta köklü bir dönüşüm olup olmayacağı merak konusu oldu. Konuyla ilgili görüş ve öngörülerini açıklayan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, reklamlarda standart bir hedefleme yerine makina öğrenimi destekli ve bağlamsal reklam modelinin öne çıkacağını belirtti. Kaplan, ChatGPT’de dijital pazarlamanın başlamasıyla kullanıcı odaklı bir alan açılarak daha akıllı ve kişiselleştirilmiş reklamların daha ön planda olacağını söyledi.

Her geçen gün büyümeye devam eden dijital pazarlama sektörü yapay zekâ kullanımın artmasıyla birlikte yeni bir döneme hazırlanıyor. ChatGPT’ye gelen alışveriş özelliği ile reklamların da olup olmayacağını tartışan sektör; kullanıcı deneyimini kişiselleştiren, satın alma sürecini kısaltan ve marka etkileşimini artıran yeni nesil reklam modellerine kapı aralıyor.


“ChatGPT, dijital reklamcılıkla ilgili yeni alan açabilir”

ChatGPT’ye gelen alışveriş özelliğinin dijital reklamcılığa yeni bir boyut kazandıracağına dikkat çeken Kaplan, “ChatGPT, yalnızca bir yapay zekâ platformu olmanın ötesine geçerek, dijital reklamcılıkla ilgili yepyeni bir alan açma potansiyeline sahip. Google ve Meta gibi büyük platformların dışında, daha etkileşimli, niş ve kullanıcıya özel bir mecra ortaya çıkıyor. Ürünü arayan değil, ürün hakkında soru soran kullanıcıya ulaşmak, reklam verenler için çok daha anlamlı hale geliyor” diye konuştu.

Kullanıcının ne sorduğunu ve neyle ilgilendiğini anında analiz edip, ona uygun reklamlar gösterilebileceğini söyleyen Kaplan, bunun geleneksel reklam panolarında yaşanan reklam körlüğü sorununa önemli bir çözüm olabileceğini belirtti. ChatGPT’te reklam alanlarının olmasının, dijital pazarlamanın dinamiklerini büyük oranda değiştireceğini vurgulayan Kaplan, şöyle konuştu: “Web sitelerinde bulunan blog alanlarının önemi daha da artabilir. Kullanıcı faydası gözeten içerikler ön plana çıkabilir. Bununla birlikte artık Google’da üst sıralarda olmak yeterli olmayacak. Ürünün yanında ürün bilgisi içeren reklam çalışmalarının etkileşimi artacak. Bu da yapay zekâ destekli içerik yönetiminin önemini daha da artıracak.”


“SEO’nun önemi artacak”

Dijital pazarlamada SEO’nun öneminin artacağını söyleyen Kaplan, “Özellikle ChatGPT’nin hayatımıza girmesiyle birlikte, insanlar sohbet esnasında diğer standart arama motorlarında yapmayacakları şekilde daha uzun sorgularla, daha net ifadelerle öneriler istiyorlar” dedi. ChatGPT’nin buna karşılık, ürünlerin görselleri, fiyatları, yorumları gibi tüm detayları ve mağaza linklerini de içerecek şekilde öneriler sunabildiğini kaydeden Kaplan, “Örneğin, ‘Bana bin TL ile 3 bin TL arasında akıllı özelliklere sahip erkek saatlerini önerebilir misin?’ şeklinde bir cümle yazdığınızda, sistem web’deki kaynakları tarayarak bu aralığa uygun öneriler getiriyor. Web’deki kaynaklar; forum siteleri, YouTube videoları, bloglar ve çeşitli web sitelerinde yer alan içerikler oluyor” ifadelerini kullandı.

Kaplan bunun; ürün ve hizmetleri yalnızca kişisel web sitesinde değil; farklı bloglarda, forum sitelerinde, haber sitelerinde ve video platformlarında anlatıyor olmanın giderek önem kazanacağını ifade etti. Ürünün yalnızca kişisel sitede yer almasının yeterli olmayacağının altını çizen Kaplan, “Başka kaynaklarda da görünür olması, ChatGPT gibi yapay zekâ sistemleri için iyi bir referans noktası oluşturacak” dedi.

Kaplan, Google’da bir arama yapıldığında benzer sonuçların görünemeyeceğini dile getirerek, “ChatGPT, daha spesifik ve detaylı aramalarda kullanıcıya daha isabetli önerilerde bulunabiliyor. Böylece kullanıcıların satın alma yolculuğunda uzun ve detaylı cümlelerle sordukları sorulara, daha nokta atışı ve hedefe yönelik yanıtlar sunabiliyor” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM