Pazar, Temmuz 14, 2024

Yeni girişimciler Erasmus ile Avrupa pazarlarını tanıyor

Türkiye inşaat malzemeleri sektörünün çatı kuruluşu Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği’nin(Türkiye İMSAD) aracı kurum olarak dahil olduğu, Avrupa genelinde yeni ve tecrübeli girişimciler arasında sınır ötesi değişim imkanı sağlayan ‘Yeni Girişimciler için Erasmus’programı devam ediyor.

Geliştirmek istedikleri iş fikirleri ile programa başvuran yeni girişimciler, yurt dışında bilgi ve tecrübe edinmenin yanı sıra yabancı ortaklarla iş birliği yapma ve Avrupa’da yeni pazarları tanıma olanağı buluyor. Program sayesinde hem yeni girişimciler hem de mentorluk yapan tecrübeli girişimciler birbirlerinin bakış açılarından yararlanarak, yeni ve trende uygun fikirler geliştirme imkanı elde ediyor.


“Program bir kazan-kazan modeli sunuyor”

Türkiye’deki girişimcilerin yeni fikirlerini iş modeline dönüştürme konusunda Avrupa Birliği ülkelerindeki meslektaşlarına göre daha yüksek motivasyona sahip olduklarını söyleyen Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Küçükoğlu, “Amacımız, girişimcilik niyeti ve iş planına sahip vatandaşlarımıza kritik destek sağlamak ve ülkenin gelişimine katkıda bulunmak” dedi. Programın yeni girişimciler ve mentorluk yapan deneyimli girişimcilerin birbirlerinin bakış açılarından faydalanmalarına olanak yarattığına değinen Küçükoğlu, “Bu program, her iki tarafın da hedef pazarları, iş ortaklarını ve farklı iş yapma yöntemlerini keşfettiği bir kazan-kazan modeli sunuyor. Bu nedenle geleceğin iş dünyası için büyük önem taşıyor” şeklinde konuştu.


Dijital pazarlama için İzmir-Berlin işbirliği

İzmir’de yeşil girişimcilik ve sürdürülebilir finans alanında yaptığı çalışmalarla programa katılan Mustafa Semerci, Almanya’nın başkenti Berlin’de faaliyet gösteren Global Impact Grid’in (GIG) sahibi Boris Bulatovic ile iş birliğine imza attı.

Türkiye pazarında dijital pazarlamanın modernleştirilmesi, start-up’ların eğitimi ve UX stratejilerinin belirlenmesi, iş birliği kapsamında beklenen faydalardan bazıları olarak öne çıktı. Semerci, program dahilinde 3 ay süren iş birliği doğrultusunda, GIG’in daha önce yapmış olduğu sürdürülebilir finans ve dijital refah temelli projelerini inceledi ve Türkiye pazarı için değiştirilebilecek özelliklerini analiz etti.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM