Pazar, Eylül 8, 2024

Okula dönüş e-ihracatı % 20 artırdı

Yeni öğretim döneminin başlamasıyla birlikte, eğitim ürünlerinin ve kırtasiye malzemelerinin dünya genelindeki taleplerinin artması, Türk e-ihracatçıları için yeni fırsatlar doğurdu. 2019 yılından bu yana e-ihracat lojistik sektörünü domine eden ve bu alanda birçok ilki gerçekleştiren ShipEntegra CEO’su Ali Ceylan, “Dünya genelinde birçok yerde devam eden uzaktan eğitim furyası, eğitim ürünlerine olan talebi büyük ölçüde artırdı. Bu durum, Türk e-ihracatçıları için önemli bir fırsat yarattı. Ülkemiz, kaliteli ve uygun fiyatlı eğitim ürünleri ile dünya pazarında rekabet edebilir bir konumda bulunması da bu fırsatta etkili oldu” dedi.


“Kırtasiye ihracatında büyük bir artış yaşadı”

Özellikle kırtasiye malzemeleri, defterler, kalemler, çantalar ve okul giyim ürünlerinin, e-ihracatçılar için önemli bir gelir kaynağı haline geldiğini söyleyen Ceylan, “E-ihracatçılarımız, son dönemde eğitim ürünleri ve kırtasiye malzemeleri ihracatında büyük bir artış yaşadı. Bu yıl en çok Amerika, Kanada ve İngiltere’ye okul ürünleri ihraç edildi. Geçtiğimiz yıla göre bu yıl artış yüzde 20 oranında gerçekleşti ve bu, sektörün ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. Türkiye’nin kaliteli ürünleri ve rekabetçi fiyatları ile dünya pazarlarında daha fazla yer bulması için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.


“Uluslararası arenada daha fazla başarı elde edebileceğiz”

E-ihracatçıların, “Back to School” döneminde dünya pazarlarına açıldığı bu dönemde, Türkiye’nin eğitim ürünleri ve kırtasiye malzemeleri alanında da büyük bir oyuncu haline gelmeye devam etmesi bekleniyor. ShipEntegra CEO’su Ali Ceylan, sektördeki büyüme potansiyelinin henüz tam anlamıyla keşfedilmediğini ve Türk e-ihracatçılarının bu alandaki çalışmalarını artırarak uluslararası arenada daha fazla başarı elde edebileceğine inanıyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM