ZuchXTalks programında “E-ticaret Siteni Yurt Dışında Büyütme Stratejileri” konusunda sunum gerçekleştiren Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, kendi markanız yatırım yapılarak globalde büyümenin hem şirket büyümesi hem de ciro bazında yüksek hedeflere ulaşılabileceğinin ipuçlarını anlattı.
Her yıl yoğun katılımla gerçekleşen, yerli ve yabancı profesyonellerin ilgi gösterdiği Ev ve Mutfak Eşyaları Zuchex Fuarı, 14 Eylül’de TÜYAP’ta ziyaretçilerini ağırlamaya başladı.
“Her şeyden önce güvenilir bir web sitesi oluşturmalıyız”
Fuar kapsamında düzenlenen ZuchXTalks programında konuşan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, e-ihracata başlamak isteyenlere “E-ticaret Siteni Yurt Dışında Büyütme Stratejileri” konulu sunum gerçekleştirdi. Kaplan, “Züccaciye sektöründe e-ihracat yaparken, dikkat etmemiz gereken birkaç önemli faktör var. Öncelikle, hedeflediğimiz yurtdışı pazarlarını iyi araştırmamız gerekiyor. Pazarın büyüklüğünü ve talep durumunu öğrenmek, rekabeti değerlendirmek büyük önem taşıyor. Ayrıca, hangi züccaciye ürünlerini hangi ülkelere ihracat yapacağımızı belirlememiz gerekiyor. Sattığımız ürünlerin hedef pazarlarda talep görmesi kritik önem taşıyor. Her şeyden önce güvenilir bir web sitesi oluşturmalıyız ve kullanıcı dostu bir arayüz tasarımı olmalı. Ayrıca, hedef pazarların dillerini ve kültürel farklılıklarını anlamamız gerekiyor. Web sitemiz ve pazarlama materyallerimiz bu farklılıklara uygun olmalı. Müşterilere güvenli ödeme seçenekleri sunmalı ve uluslararası nakliye ve lojistik süreçlerini iyi yönetmeliyiz. Ödeme sürecinde yaşanan bir aksaklık veya teslimatta gecikme tüm sistemin çökmesine neden olacaktır” dedi.
“Müşteri desteği konusunda hızlı ve etkili hareket edilmeli”
Müşteri bilgilerinin güvenliğini sağlamak ve kişisel veri koruma yasalarına uymanın önemine değinen Kaplan, “Müşteri desteği konusunda hızlı ve etkili hareket edilmeli. İletişim sistemlerimizi iyi bir şekilde kurmalı ve müşteri sorularını hızlıca yanıtlamalısınız. Fiyatlandırma stratejilerini rekabete uygun şekilde belirlemeli ve yerel pazarın fiyatlandırma dinamiklerini uygun şekilde fiyat politikanız olmalı. Son ve en önemlisi, hedef pazarlarda etkili dijital pazarlama ve reklam stratejileri geliştirmelisiniz. Sosyal medya, arama motoru optimizasyonu gibi dijital kanalları kullanmalı ve sürdürülebilir planlamalar yapılmalıdır” açıklamasında bulundu.