Pazar, Temmuz 14, 2024

Reklam Kurulu’ndan aldatıcı reklamlara 9 ayda 64 milyon TL ceza

Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı

Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Reklam Kurulu’nun Eylül ayı toplantısı 12 Eylül 2023 tarihinde gerçekleştirilmiş olup, 138 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulmuştur.

Kurul tarafından, tüketicilerin mağduriyetlerinin engellenmesi amacıyla “Tüketici Değerlendirmeleri Hakkında Kılavuz” hazırlandı. Reklam Kurulu, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1346 dosya hakkında, durdurma cezasıyla birlikte, toplam 64 milyon 141 bin 381 lira idari para cezası kesti.

Yılın ilk 9 ayında Kurul gündeminde 1.527 adet dosya görüşüldü. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.346 dosya hakkında durdurma cezasıyla birlikte toplam 64milyon 141bin 381 TL idari para cezası ve 38 adet dosya için de ayrıca erişimin engellenmesine karar verdi. Kurul tarafından dosya incelemeleri sonuncunda verilen kararların yanı sıra tüketicilerimiz ve elektronik ticaret sektörü başta olmak üzere tüm kesimlere yönelik rehber niteliğinde bir çalışma hakkında da karar alındı.


“Tüketici değerlendirmeleri hakkında kılavuz ilke kararı olarak kabul edildi”

Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde önemli bir yer tutan ve onların satın alma kararlarını önemli ölçüde etkileyen tüketici deneyim ve tecrübelerinden oluşan yorum ve derecelendirme uygulamaları ile bunların sıralanmasına ilişkin Reklam Kurulu’nun konuya bakışını yansıtan, sektöre mevzuata uyum konusunda rehberlik edecek olan “Tüketici Değerlendirmeleri Hakkında Kılavuz” hazırlandı. Reklam Kurulu’nun 12.09.2023 tarihli ve 337 sayılı toplantısında ilke kararı olarak kabul edilmiş bulunmaktadır.

Ticaret Bakanlığı olarak, tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini engelleyen, ihtiyaç ve fayda/maliyet kıstaslarından oluşan satın alma karar alma süreçlerini açık ve anlaşılır olmayan ifade ya da tasarımlarla manipüle eden, kötü niyetli satıcı veya sağlayıcılar tarafından yayımlanan muvazaalı değerlendirmelerle tüketicilerimizi aldatan, gerçeği yansıtmayan ya da varlığı ispatlanamayan sahte yorumlar ile tüketicilerin kandırılmasına neden olabilen uygulamalar yasaklanarak haksız ticari uygulama olarak kabul edildi.

Tüketici Değerlendirmeleri Hakkında Kılavuz’un açıklığa kavuşturduğu düzenlemeler sayesinde, tüketici değerlendirmelerinin yayımlanmasına imkan sağlayan sektör temsilcilerine bir mal veya hizmeti gerçekten satın almış tüketici değerlendirmelerinin nasıl ve ne şekilde yayımlanması konusunda yol gösterilmiş olmanın yanı sıra tüketicilerin internet ortamında sunulan bu bilgilere olan güvenlerinin sarsılmasına yol açan uygulamalara da son verilmesi amaçlanıyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM