Türkiye’nin lider kargo firmalarından Aras Kargo, e-ticaretteki hızlı büyümeye paralel olarak hem yurt içi hem de yurt dışı yatırımlarına hız verdi. Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Peter Umundum, Aras Kargo’nun hizmet alanını yurt dışına taşıyan Aras Global’in Azerbaycan’la başlayan yolculuğunun Orta Asya’daki diğer pazarlarla devam ederek globalleşmeye evrileceğini belirtti. Umundum, “Aras Kargo’nun yurt içi operasyonlarına yönelik olarak 1 milyar TL’lik bir yatırım yapmayı planlıyoruz” dedi.
“Yeni nesil e-ticaret şirketleri eklendi
Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Baran Aras da şirketin organizasyonu, stratejik planlaması, yatırımları, teknolojik altyapısı, sürdürülebilirlik yaklaşımı ve topluma sunduğu katkılarla küresel standartlarda kurumsal bir yapıya kavuştuğunu vurguladı. Aras, “Geçtiğimiz yıllarda yakaladığımız büyüme ivmesini sürdürmek üzere sağlam bir temel elde ettik. Uzun yıllara dayanan iş ortaklıklarımıza, yeni nesil e-ticaret şirketlerini ekledik. Bu alanda Türkiye’nin en önde gelen markaları da dahil olmak üzere geniş bir müşteri portföyümüz var. Sunduğumuz hizmetleri geliştirmeye, erişimimizi artırmaya, pazarımızı genişletmeye ve müşteri deneyimini geliştirmeyi sürdüreceğiz” diye konuştu.
“Ciromuzda son 3 yılda 2 haneli büyüme gerçekleştirdik”
Aras Kargo’nun sadece Türkiye’de değil yurt dışında da kendi markasıyla hizmet veren, teknoloji üretip ihraç eden bir teknoloji şirketi konumuna ulaştığını söyleyen Aras Kargo Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Utku Ayyarkın ise “Attığımız doğru adımlarla ciromuzda son üç yılda iki haneli büyüme gerçekleştirdik. BTK Türkiye Posta Sektörü Pazar Verileri raporuna göre, 2022 yılının ikinci yarısında, toplam kargo gönderilerinin yüzde 22’sini taşıyarak gönderi adedi bakımından sektörün lideri konumundayız. 2022 yılında kaydettiğimiz yüzde 50’ye yakın büyümenin ardından, bu yılı da yüzde 100 büyüme ile kapatmayı öngörüyoruz” açıklamasını yaptı.
Türkiye’nin değişik illerindeki transfer merkezlerine son üç yılda 18’den fazla otomasyon yatırımı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Ayyarkın, “Bugün ulaştığımız noktada biz artık veriyi yönetiyoruz. E-ticaret işletmeleriyle tam bir entegrasyon sağladık. Müşterimiz kargoyu sisteme girdiğinden itibaren tüketiciye ulaşana kadarki sürecin planlaması ve operasyonu otomatik olarak gerçekleşiyor. Aras Kargo’yu bir operasyon şirketinden teknoloji şirketine dönüştürdük” dedi.
Şirketin teknoloji çözümleri Avrupa’da
Ayyarkın, Aras Kargo’nun iştiraki olan Aras Digital’in de sektörel teknoloji çözümleri alanında ihracatçı konumuna ulaştığını kaydetti. Zaman yönetimi ve esneklik yönüyle çalışanın ve müşterinin hayatını kolaylaştırmak üzere tasarlanan kargo yönetim platformu gibi ürünleşen teknoloji çözümleri, halihazırda Hırvatistan ve Slovenya’da Avusturya Postanesi’nin iştirakleri tarafından kullanılmaya başlanırken, 2026’ya kadar teknoloji platformunun Orta ve Doğu Avrupa’da toplam 8 ülkede devreye alınması planlanıyor.
Türkiye’nin lider e-ticaret markalarıyla iş birliği yaparak Azerbaycan’a hızlı bir giriş yaptıklarını da ifade eden Ayyarkın, “Azeri tüketiciler, Türkiye merkezli e-ticaret firmalarından alışveriş yaptıklarında aracısız, uçtan uça bir teslimat hizmetine kavuştu. Ülkede artan iş hacmimize paralel olarak ülkedeki şube sayımızı ve araç filomuzu yıl sonuna kadar iki katına çıkarmayı planlıyoruz. 2024 yılı sonu itibarıyla Aras Global’in toplam ciromuzdaki payını yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun vadede ise Azerbaycan’ın lider kargo şirketi olmayı, Özbekistan ve Kazakistan gibi yakın pazarlara uzun vadeli bir perspektifle yatırım yapmayı amaçlıyoruz” ifadelerine yer verdi.
Büyüyen ağ esnafa yarayacak
E-ticaret iş ortaklarının ihtiyaçlarını karşılayarak yurt dışına açılmalarına destek olduklarını söyleyen Ayyarkın, “İş ortaklarımızın iş hacimlerine yönelik olarak, transfer merkezlerinde kargo tasnifine yönelik otomasyon yatırımları da dahil olmak üzere her tür desteği veriyoruz. Avusturya Postanesi ile birlikte sahip olduğumuz ve Aras Global ile büyüttüğümüz ağımız, tüm KOBİ’lerin işine yarayacak” diye konuştu.
Sürdürülebilirlik stratejisini ekonomik, sosyal ve çevre başlıkları altında oluşturan Aras Kargo, 2011 yılında sektörün ilk elektrikli araç filosunu kurmuştu. Şirket, Türkiye’nin şarj altyapısının gelişimiyle birlikte bu alandaki yatırımlarını hızlandırmayı amaçlıyor. Çalışmalarını Avusturya Postanesi’nin 2040 itibarıyla karbon net sıfır hedefine ulaşma taahhüdüne yönelik olarak gerçekleştirdiklerini söyleyen Ayyarkın, “Filomuzda elektrikli araçların payını artırmak üzere halihazırda dört farklı marka aracın testlerini gerçekleştiriyoruz. Öte yandan, uzun yolda ağır araçlarda da ilk aşamada, hibrit modellerle ilerleyeceğiz. Bunların yanında kullandığımız elektrikteki yenilenebilir kaynaklardan gelen enerjinin payını artırma çalışmalarımız devam ediyor. 2025 yılına kadar, tesislerimizdeki elektrik tüketimimizin yüzde 51’ini yenilenebilir enerji kaynaklarından tedarik etmeyi taahhüt ediyoruz” dedi.