Evcil hayvan ürünleri sektörü, küresel olarak son yıllarda büyük bir büyüme gösteriyor. Bu büyümeden pay almayı hedefleyen ülkelerden biri olan Türkiye, yerli üretim ve ihracatı artırmaya yönelik adımlar atıyor.
Sektör Türkiye’de de 1 milyar dolarlık bir pazara ulaşırken, şirketler global pazardan daha fazla pay almak için ihracata yöneliyor. Bu kapsamda, evcil hayvan ürünleri, malzemeleri ve aksesuarlar sektöründeki lider firmalar, 12-15 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek olan PETZOO Eurasia Fuarı’nda bir araya geliyor.
600 civarında firmanın faaliyet gösterdiği sektörün, 70 ülkeye mama ve 65 ülkeye kedi kumu ihraç ettiğini belirten Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin, “Türk firmaları, globalde ciddi bir güven oluşturdu ve dünya devleri artık Türk firmalarına yatırım yapmaya başladı. 250 milyon dolar olan ihracatını yeni pazar arayışı ile 2023’te 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor” dedi.
“Türkiye yurt dışında söz sahibi olmaya başladı”
Evcil hayvan ürünleri sektörünün hızlı büyüdüğünü ifade eden Çetin, “Pandemi döneminde, insanlar evcil hayvanlarıyla daha çok vakit geçirmeye başladı ve bu durum, evcil hayvan ürünleri pazarının büyümesine önemli bir katkı sağladı. Türkiye, neredeyse tamamı yabancı markalı ithal ürünlere bağımlı olan pazarında, yerli ürün ve hizmetlerin hakimiyetini kurarak yurt dışında da söz sahibi olmaya başladı” diye konuştu.
Türk evcil hayvan ürünleri sektörünün, her geçen gün teknoloji ve tesis yatırımlarını artırarak gelişmeye devam ettiğini aktaran Çetin, “PETZOO Eurasia Fuarı, Türk evcil hayvan ürünleri sektörünün büyümesine katkıda bulunmayı ve yeni iş birlikleri kurmayı hedefliyor. 2021 yılında 54 ülkeden ziyaretçi ağırlamıştık. Bu yılki global tanıtım çalışmalarımız neticesinde 80’nin üzerinde ülkeden ziyaretçiler bekliyoruz” dedi.