Çekici üreticisi MAN, otonom sürüş alanındaki araştırma ve geliştirme projeleri ANITA ve ATLAS-L4 ile Uluslararası Yılın Kamyonu jürisi tarafından 2024 Kamyon İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü. Jüri Başkanı Gianenrico Griffini, her iki projenin gelişmiş özellikleri ile merkezden merkeze ve intermodal taşımacılık otomasyonuna katkısının yanı sıra MAN Truck & Bus’ın lojistik sağlayıcıları, bileşen tedarikçileri, araştırma kurumları ve kamu altyapı operatörleri arasındaki verimli proje iş birliğinin önemine vurgu yaptı.
“2030 ile seri üretimi hedefliyoruz”
MAN Truck & Bus Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Frederik Zohm ise “Dijitalleşme ve karbondioksit içermeyen sürüşlerin yanında, bu projeler ayrıca geleceğin iklim dostu, güvenli, verimli ve akıllı bir şekilde ağa bağlı taşımacılığına dönüşümün üçüncü temel direği. Biz de 2030 yılından itibaren, lojistik merkezleri arasında tanımlanmış güzergâhlarda taşımacılık için seri üretimine geçilmiş otonom kamyonlar sunmayı hedefliyoruz” dedi.
MAN Truck & Bus Otonom Sürüş Proje Yöneticisi Sebastian Voll da “ATLAS-L4 projesinde, özellikle merkezden merkeze kullanım durumu için otoyolda otonom sürüş geliştiriyoruz. Almanya’da 2021 yılında kabul edilen ve teknik denetimle tanımlanmış güzergâhlarda sürücüsüz kamyonların kullanılmasına izin veren Otonom Sürüş Yasasının çerçevesini kullanıyoruz. Buna uygun bir prototip aracı 2024 yılı sonuna kadar yollarda test etmek istiyoruz” diye konuştu.
MAN Truck & Bus ANITA Proje Yöneticisi Amelie Jacquemart-Purson ise “ANITA’yı özel kılan şey, otonom kamyonun terminal sürecine tamamen dijital olarak entegre edilmesidir. Bu, lojistikte otonom kamyonların kullanımı için genel bir ön koşuldur” değerlendirmesinde bulundu.
ANITA: Bir konteyner merkezinde otonom sürüşü öngörüyor
MAN, Deutsche Bahn, Fresenius Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ve Gotting KG ile birlikte, Alman Federal Ekonomi ve İklim Koruma Bakanlığı tarafından finanse edilen ‘Autonomous Innovation in Terminal Operations- Terminal Operasyonlarında Otonom Yeniliği’ (ANITA), otonom kamyonların lojistik merkezlerine entegrasyonu temelinde oluşturuldu. MAN, bu amaçla dijital görev planlaması yardımıyla karayolundan demiryoluna konteyner yüklemesini otonom olarak gerçekleştiren sürücüsüz bir kamyon geliştirdi. Proje kapsamında, DB Intermodal Services konteyner deposunda ve Ulm’deki DUSS konteyner terminalinde ortaklarla birlikte altı ay boyunca uygulamalı testler yapıldı. Eylül 2023’te ise, projenin sonunda otonom kamyonun geleneksel araçlara göre yüzde 40’a kadar daha verimli olduğu belirlendi.