Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat-31 Ekim 2023 dönemini kapsayan ilk dokuz aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Mavi’nin toplam gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 94 artışla 14 milyar 189 milyon TL’ye, net arı ise yüzde 88 büyümeyle 2 milyar 175 milyon TL’ye ulaştı. Bu güçlü performansta şirketin üçüncü çeyrekteki yüzde 128 net kar artışı etkili oldu. Raporlama döneminde FAVÖK 3 milyar 561 milyon TL, FAVÖK marjı ise yüzde 25,1 olarak gerçekleşti. Güçlü bilanço yapısını koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu da 2 milyar 170 milyon TL’ye taşıdı.
Mavi, perakendede %100’ün üzerinde büyüme devam ediyor
Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çeken Mavi, ilk dokuz ayda Türkiye’deki perakende gelirlerini yüzde 100, bire bir mağaza satışlarını ise yüzde 101,5 büyüttü. Mavi’nin bu güçlü performansında; yüzde 73’lük sepet büyümesi, yüzde 10 trafik artışı ve yeni müşteri kazanımı etkili oldu. Dünyada 465 mağaza ve yaklaşık 4 bin satış noktasında müşterileriyle buluşan şirketin global e-ticaret büyümesi yüzde 80 olurken, e-ticaretin toplam satış içindeki payı yüzde 10,7 olarak gerçekleşti.
Mavi, başarılı marka stratejisinin yanı sıra müşteri talebini artırmaya yönelik yenilikçi ürün, pazarlama ve satış yönetimiyle hem jean hem de kadın ve erkek hazır giyim pazarında payını artırmayı sürdürüyor. Her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanımı hedefleyen şirket, dokuz ayda toplam 970 bin yeni müşteri kazandı ve Kartuş kart aktif üye sayısını 6,6 milyon kişiye ulaştırdı.
Mavi, yılsonu büyüme hedefini yukarı yönlü revize etti
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz şu değerlendirmelerde bulundu: “2023’ün ilk 9 ayındaki tüm göstergeleri değerlendirdiğimizde; büyüme hedefimizi yıl sonu için yüzde 85 üstü büyüme olarak yukarı yönlü revize ediyoruz. Bununla birlikte FAVÖK marjı beklentimizi de 100 baz puan daha artırarak yüzde 23,5 olarak yukarı çekiyoruz. Artan ürün maliyetlerini doğru fiyat stratejisi, etkin planlama ve satın alma ile yöneterek kar marjlarımızı üst seviyelerde tutmayı sürdürebiliyoruz. Her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanma hedefimize şimdiden yaklaşmış durumdayız. 2023 sonunda bu hedefimizi de aşacak olmaktan ayrıca mutluyuz çünkü müşterimizin Mavi’ye olan ilgisi, sevgisi, talebi bizim için her şeyden önce geliyor. En mutlu Mavi müşterilerini yaratmak hem mağaza hem de online’da en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek üzere omni-channel uygulamalarımızı geliştirmeyi hız kesmeden sürdürüyoruz.”