Cumartesi, Kasım 9, 2024

Türk moda endüstrisinin ihracat hedefi; 40 milyar $

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), 40 milyar dolarlık ihracat hedefi için 2024’te de çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Küresel moda endüstrisinin şampiyonlar liginde Türkiye’yi daha üst sıralara çıkarmak için paydaşlarla istişareyi ve ortak akılda buluşmayı temel ilke edinen İHKİB, yılın ilk sektör buluşmasını Osmanbey Tekstilci İş İnsanları Derneği (OTİAD) ile gerçekleştirdi.  

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan toplantının açılışında yaptığı konuşmada moda endüstrisinin Türkiye ekonomisi için öneminin altını çizdi. Türkiye’nin dışa açılmasında ve ihracatında farklı bir yeri bulunan moda endüstrisinin gelecekte de önemini koruyacağını vurgulayan Paşahan, “İHKİB olarak hazır giyimde halen 19 dolar düzeyinde bulunan kilogram birim değerimizi orta vadede 40 dolara, ihracatımızı da 40 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. Stratejimizi ve oyun planlarımızı bu hedef doğrultusunda oluşturuyoruz” dedi.


Asgari ücret desteğinde artış beklentisi

Moda endüstrisinin geçen yıl küresel pazarlardaki daralma ve yüksek maliyetler nedeniyle fiyat tutturamadığı için müşteri kayıpları yaşadığını vurgulayan Paşahan, 6 Şubat depremlerinin de sektörün üretimine ve ihracatına olumsuz yansıdığını hatırlattı. Paşahan, şunları söyledi: “Tüm olumsuzluklara rağmen 2023’ü 19,3 milyar dolar ihracatla tamamladık. Bu yılın ikinci yarısından itibaren ihracatta ibrenin yeniden yukarıya döneceğine inanıyoruz. Olaya orta ve uzun vadeli bakıyoruz. Stratejimizi ve oyun planlarımızı 40 milyar dolarlık ihracat hedefine göre kurguluyoruz. Hedefe giden süreçte moda endüstrimizin rekabetçiliğini yeniden kazanmasını çok önemsiyoruz. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe’nin asgari ücret desteğinin bin 400 TL’ye çıkarılması yönünde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve ekonomi yönetimine ilettiği talebin en kısa zamanda karşılık bulmasını temenni ediyoruz.”

Ur-Ge projeleriyle firmaların uluslararası rekabetçiliğini desteklediklerini aktaran Paşahan, “Bugüne kadar 270 firmamızı bu projelerden yararlandırdık. Birliklerimizin ve OTİAD’ın da aralarında bulunduğu derneklerimizin desteğiyle yıllardır hayalimiz olan uluslararası ölçekte moda fuarını sektörümüze kazandırdık. Bu yıl 7-10 Şubat tarihleri arasında 5’incisini düzenleyeceğimiz IFCO’da firmalarımızı dünyanın dört bir yanından gelen binlerce alıcı ile buluşturacağız” diye konuştu.


“Hazır giyim ve tekstil kabuk değiştiriyor”

OTİAD Başkanı Kemal Kartal ise konuşmasında hazır giyim ve tekstil sektörlerinin son 7-8 yıldır kabuk değiştirdiğine dikkat çekti. Değişime uyum sağlayamayan firmaların ayakta kalma şansının çok düşük olduğunu vurgulayan Kartal, “Bu yüzden İHKİB’in fuarlar, devlet destekleri ve diğer konularda firmalarımız için yaptığı bu bilgilendirme çalışmalarını çok önemsiyorum” dedi. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM