Pazartesi, Eylül 16, 2024

PISA değerlendirmesinde yapay zeka vurgusu

Türk İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) ile Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD), PISA 2022 sonuçlarını değerlendirmek amacıyla ‘Eğitime Bakış: PISA 2022 Sonuçlarının Ekonomik Kalkınma ve Geleceğin Çalışma Hayatı için Önemi’ başlıklı bir konferans düzenledi. Konferans ile eğitim ve iş dünyasından temsilcilerin katılımıyla eğitimin ve çalışma hayatının geleceğine yönelik bir diyalog ortamı yaratıldı. Konferansta konuşan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, yapay zeka çağında ülkelerin eğitim sistemini yeniden değerlendirdiği bir dönemden geçtiklerini söyledi.


“Eğitimde OECD seviyesi kritik önemde”

Özel sektör olarak gelecek vizyonları ve programlarında teknoloji ve inovasyona dayalı, katma değer yaratan bir ekonomi olma hedefi çizdiklerini belirten Turan, “Ülkemizin görece genç nüfus avantajını lehimize çevirmek için eğitimde atılım yapmamız şart” dedi. PISA sonuçlarını gelecekteki işgücünün niteliğine dair bir işaret olarak değerlendirmeleri gerektiğini vurgulayan Turan, “PISA bir röntgen çekiyor. PISA’dan gelen semptomları ciddiyetle ele almalıyız. 21. yüzyılın teknoloji ve inovasyona dayanan ekonomisi için üst düzey becerilere sahip gençlerin oranını OECD seviyesine çekmemiz kritik önemde” ifadelerini kullandı.

Bu kapsamda iş dünyası olarak, yeni müfredat değişikliğinin, PISA’nın da işaret ettiği alanlarda ve 21. yüzyılın gerektirdiği yetkinlikleri kazandırmaya odaklı şekilde hazırlanmasına işaret eden Turan, “Cumhuriyetimizin ilk yıllarında olduğu gibi, eğitimi, dezavantajlara rağmen koşulları eşitleyen bir kaldıraç olarak konumlamak gerekiyor. Eğitimi hem bireyler hem de toplum için ekonomik ve sosyal kazanımları olan bir noktaya tekrar çekmeliyiz” diye konuştu.


“Türkiye en hızlı gelişme kaydeden ülkeler arasında”

PISA araştırmasını yürüten OECD Eğitim ve Beceriler Direktörü Andreas Schleicher de ‘OECD PISA 2022 Sonuçlarından Çıkarımlar: Dünya Ekonomileri için Beceri Temelli İnsani Gelişmeye Yönelik Temel Bulgular’ başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi. Schleicher konuşmasında, Türkiye’nin, son yirmi yılda eğitimde en hızlı ilerleme kaydeden OECD ülkeleri arasında yer aldığını dile getirdi. Ancak, modern iş piyasalarının beceri taleplerinin hızla dönüştüğünü ve Türk öğrencilerin öğrendiklerini tekrarlamanın ötesinde bilgilerini yaratıcı bir şekilde yeni durumlara uygulayabilme yeteneğine sahip olmaları gerektiğini söyledi.

Konferansta ‘Eğitimde İyi Uygulamalar’ başlıklı konuşmasıyla yer alan Avrupa Eğitim Vakfı (ETF) Politika Danışmanlığı ve AB Programları Başkanı Georgios Zisimos ise COVID-19 pandemisinde, dezavantajlı öğrencilerin avantajlı yaşıtlarına kıyasla kalitede daha belirgin bir düşüş yaşadığını, bunun da öğrencilerin başarılarındaki eşitsizlikleri artırdığını belirtti. Eğitim ve öğretim reformlarında daha kapsayıcı bir yaklaşım gerektiğini söyleyen Zisimos, Avrupa Eğitim Vakfı (ETF) ve Türkiye’deki paydaşları arasındaki işbirliğinin çok ileri düzeyde olduğunu belirtti. Eğitim ve öğretimin uluslararasılaştığını, bu durumun, ülkelerin ve kurumlarının ortaklık ve işbirliği yeteneğine ve kapasitesine bağlı olduğunu dile getirdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM