Çarşamba, Mayıs 15, 2024

Hazır giyimde hedef; 5 dünya markası 

Türk moda endüstrisinin küresel ölçekteki prestij organizasyonu İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO), beşinci kez kapılarını açtı.  İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından düzenlenen fuar için onlarca alım grubunun yanı sıra beş kıtadan binlerce alıcı İstanbul’a geldi. Fuarda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat,  “Markalaşma konusuna daha çok eğilmek durumundayız. Dünya ölçeğinde en az beş hazır giyim markası çıkarmayı hedeflemeliyiz” dedi.

IFCO Fuarı’nın katılımcı firmaları için 2023’te 90 milyon TL destek verdiklerini söyleyen Bolat, “Bu yıl da fuar katılım desteğine ve alım heyetlerinin masraflarını karşılamaya devam edeceğiz. Hazır giyimde artık yol haritamız belli: Tasarıma, markalaşmaya ve hızlı teslimata daha fazla odaklanmalıyız. Markalaşma çok önemli. Türkiye’den 1 dolar 35 sente alınan çorap New York’taki mağazada 25 dolara, 8 dolara Türkiye’den çıkan tişört Avrupa’da 150 dolara satılıyor. Bu örnekler markalaşmanın önemini gösteriyor” diye konuştu.


“Hazır giyimde 40 milyar dolarlık ihracata odaklandık”

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe de konuşmasında küresel pazarlarda hazır giyim talebinin 1,5 yıldır yavaş seyrettiğini hatırlattı. Aynı dönemde içerideki yüksek maliyet artışlarına rağmen kurun yatay seyrinin sektörün rekabetçiliğine zarar verdiğinin altını çizen Gültepe, “Hazır giyim ihracatında işler bir süredir arzu ettiğimiz gibi gitmiyor. Yılın ikinci yarısından sonra küresel pazarların canlanacağını öngörüyoruz. Uzun vadede 40 milyar dolarlık ihracatla ülkemizi moda endüstrisinin şampiyonlar liginde daha üst sıralara çıkarmak istiyoruz. Tasarımlı, inovatif ve markalı üretim kapasitemizi artıracak projeler geliştiriyoruz. Yeşil dönüşümü fırsata çevirmek için sektörde farkındalığı artıracak projeler geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı. 

Küresel pazarlarda durgunluğun devam etmesine rağmen ihracat hedeflerine rahatlıkla ulaşacaklarını öngördüklerini söyleyen Gültepe, “İhracatçılarımızı alıcılarla buluşturmaya devam edeceğiz. Ticaret ve alım heyetlerine yine özel bir önem vereceğiz. Bu yıl ABD başta olmak üzere büyük pazarlar için yoğun bir ticaret heyeti programlıyoruz. Mayıs veya haziran ayında İstanbul’da 400-500 kişilik bir alım heyeti planlıyoruz. Bu heyetle hem ihracatçılarımızı alıcılarla buluşturup hem de İstanbul’u dünyaya tanıtacağız” dedi.


“Yeni dönemin beklentilerini karşılamalıyız”

İstanbul Valisi Davut Gül de konuşmasında hazır giyim için kurun ve maliyetlerin rekabetçiliğe zarar veren konular olmaması gerektiğini söyledi. Gül, “Tekstil ve hazır giyim kur rekabeti, enerji ve ucuz işçilikten uzaklaşmalı. Tasarımla, markalaşarak sektörün rekabetçiliğini kurdan ve maliyetlerden bağımsız olarak güçlendirebiliriz” dedi. 

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekip Avdagiç ise IFCO’nun İstanbul’u moda merkezi yapma hedefinde çok önemli katkılar sunacağına inandığını söyledi. Hazır giyim sektörünün de markalaşma ve yeşil dönüşüm gibi yeni dönemin beklentilerini karşılayacak adımları atması gerektiğini vurgulayan Avdagiç, “Eğer bunu başaramazsak bedelini mevcut pazarları kaybederek ödeyebiliriz” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM