Günay, araç arızalarını önceden tahmin etmek, sürücü alışkanlıklarını izlemek, sesli asistanlar, müşteri hizmetlerini iyileştirmek gibi birçok noktada yapay zekadan faydalanıldığını belirtti
Geçtiğimiz ay gerçekleşen CES 2024 Fuarı, geleceğin otomobilleri ve yükselişteki mobilite çözümleri hakkında önemli ipuçları verdi. Fuara göre, 2024’te otomobil dünyasının yakından takip ettiği başlıca trendler; yapay zekâ, elektrifikasyon ve mikromobilite oldu. Otomotiv sektörünün yapay zekada büyük bir potansiyel gördüğünü söyleyen Rabam CEO’su Murat Günay; üreticilerin, araç arızalarını önceden tahmin etmekten sürücü alışkanlıklarını izlemeye, ChatGPT ve Alexa destekli gelişmiş sesli asistanlardan müşteri hizmetlerini iyileştirmeye kadar birçok noktada yapay zekadan faydalandığını belirtti.
“Mikromobilite pazarı 2032’de 11 milyar $’a ulaşabilir”
Şirketlerin otonom sürüş, üretken yapay zekâ, sensörler, mikro mobilite ve uçan arabalara odaklandığını belirten Günay, “Mikromobilite de yine 2024’ün öne çıkan konularından biri. E-scooter ve e-bisikletlerin öncülüğünde gelişen küresel pazar, geçtiğimiz yıl 3,87 milyar dolar büyüklüğündeydi. Birçok geleneksel otomotiv üreticisini de kendine çeken pazarın 2032’de 11,26 milyar dolara ulaşması bekleniyor” dedi.
Diğer yandan, küresel olarak yeşil çözümlere artan talebin, otomobil üreticilerini daha çevreci yakıtlar ve sistemler aramaya ittiğini vurgulayan Günay, “Son yıllarda elektrikli otomobillerin gölgesinde kalan hidrojen yakıtlı araçlardan da bu yıl daha çok söz edebiliriz. Sadece fuarlarda tanıtılmakla kalmayıp yollara çıkacak olan birçok heyecan verici teknolojiyle tanışmaya devam ediyoruz. 2024, bu açıdan da otomobilseverlerin pek çok hayalinin gerçeğe dönüşeceği bir yıl oluyor” diye aktardı.
“Geleneksel hizmet modelleri yerini dijital uygulamalara bırakıyor”
Rabam olarak otomotiv sektöründeki teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirten Günay, şunları söyledi: “Elektrikli araçların popülerliğinin yükselişi, araç yazılım ve donanımlarında dijitalleşmenin rolünü de artırdı. Araç sahiplerine kişiselleştirilmiş servis imkanı sunan dijital uygulamalar gün geçtikçe daha çok kişi tarafından tercih ediliyor. Biz de müşterilerimizin dijitalleşmeyle birlikte değişen beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak için hizmetlerimizi geliştiriyoruz ve yeni iş birlikleri üzerinde çalışıyoruz. Geliştirdiğimiz çözümlerle, bu dönüşüm sürecinde araç sahiplerine daha fazla kolaylık, fayda ve daha kullanıcı dostu bir deneyim sunuyoruz. Geleneksel hizmet modellerinin yerini, dijital uygulamaların ve yazılımların almasıyla araç sahipleri, çeşitli hizmetleri tek bir noktadan alabilme imkanı buluyor. Biz de dijitalleşmenin sunduğu olanakları titizlikle gözlemliyoruz. Bakım, muayene, araç yıkama, hasar onarımı, ekspertiz, akaryakıt ve lastik değişimi gibi 7 farklı alanda 50’den fazla hizmet sunarak, araç sahiplerinin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Uygulamamız, geniş veri tabanıyla araçlarıyla ilgili her detayı kullanıcılarımızın kontrolüne sunuyor.