Pazartesi, Mayıs 20, 2024

Bayram tatili otellere can suyu oldu

GÜLCİHAN ALTINKAYA

Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte turizm sektöründe hareketlilik başladı. Özellikle nisan ayının gelmesi ve havaların ısınmasıyla tatil severler planlarını şimdiden yapmaya başladı. Özellikle geçtiğimiz ay 9 günlük Ramazan Bayramı’nı değerlendiren tatilciler nedeniyle otel dolulukları arttı. Ramazan Bayramı döneminde otellerdeki doluluk oranının had safhaya ulaştığını ifade eden SKAL İzmir Başkanı Güner Güney, otellerde yüzde 85-100 arasında doluluk yaşandığını söyledi. Güney, “9 günlük bayram tatili sektöre yaradı diyebiliriz” dedi.

Okulların bu yıl 15 Haziran tarihinde kapanacağını belirten Güney, “Çok kolay bir şey olmasa da turizmci olarak bu tarihi 31 Mayıs civarı yapabilirsek sektörümüz için iyi olacağını düşünüyorum. Otelciler ve turizmciler olarak haziran ayını tam anlamıyla kazanmak için böyle bir şey düşünülebilir. Kurban Bayramı’nın da haziran ayında olacağını hesap edersek, okullar 15 Haziran’da değil 31 Haziran’da kapanırsa haziran ayını tam anlamıyla sektöre kazandırabiliriz” ifadelerinde bulundu.


Tatilciler, her şey dahil otellere rağbet ediyor

Neredekal.com üzerinden nisan ayında en çok aranan tema her şey dahil oteller oldu. Erken rezervasyon otelleri ise bu dönemin son avantajlarından yararlanmak isteyen tatil severler tarafından en çok aranan ikinci tema oldu. Yaz aylarının artmasıyla birlikte hareketliliğin başladığını ve rezervasyonlarda artış yaşandığını aktaran Güney, tatilcilerin her şey dahil otellere rağbet ettiğini bu otellerin de yüzde 95’inin Antalya çevresindeki resort otellerde olduğunu aktardı. Güney, “Basmane’den başlayarak Alsancak ve Balçova’ya kadar çok çeşitli fiyat seçenekleri var. Herkes kendi kesesine göre İzmir’de konaklama yapabilir. Buna yaz aylarında şehir içinde konaklamayı da dahil edebiliriz. Yani fiyatlar ortalama 2 bin TL ile 7 bin TL arasında değişiyor” dedi.


Maliyetler otelciyi zorluyor

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 yılının nisan ayına ilişkin enflasyon verilerine göre, lokanta ve otellerdeki fiyat artışı yüzde 95,82 olarak görüldü. Mevcut ekonomik konjonktür otellerin doluluk oranlarını etkilediğini söyleyen Güney, “Çünkü bildiğiniz üzere maliyetlerimiz, enflasyona bağlı olarak çok yükseldi. Bizde bu maliyet artışlarımızı doğal olarak da ayakta kalabilmek için oda fiyatlarımıza yansıttık. Tam yansıtan oteller olduğu gibi tamını yansıtamayan, ayakta durmaya çalışan işletmelerimiz de var. Bunlar da doluluk oranlarına bağlı olarak zaman zaman biz otelcileri de zorluyor” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM