Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) 15 Mayıs’taki seçimlere hazırlanıyor. TASD Başkanlığı için adaylığını açıklayan mevcut yönetim kurulu üyesi ve Mammamia A.Ş. Kurucu Ortağı Ahmet Çakır, göreve gelmeleri halinde, güçlü yönetim kadrosuyla birlikte sektördeki sorunların çözümüne odaklanacaklarını, yenilikçi bir anlayışla hareket edeceklerini söyledi. TASD’nin tek başına alınan kararlarla artık yönetilemeyeceğinin altını çizen Çakır, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin tüm Türkiye’deki ayakkabı sektörünün derneği olduğuna dikkat çekti. ‘TASD’de değişim zamanı’ diyerek yola çıktıklarını söyleyen Çakır, “Yeni dönem yönetim kurulumuzdaki tecrübeli, liyakat sahibi isimlerle sektörümüzü daha ileriye taşıyacağız. Yönetim kuruluna aldığımız genç üyelerimizle yeni kuşakların sektörümüze ilgisini arttıracağız. Sonrasında da bayrağı daha genç isimlere devredeceğiz. TASD’nin kişisel menfaatler için bir basamak olarak kullanılmasına izin vermeyeceğiz” dedi.
“Şeffaf bir yönetim anlayışı getireceğiz”
TASD’de başkan ve yönetim kurulunun yakın çevresinin değil, tüm Türkiye’deki ayakkabı sektörünün eşit olarak temsil edildiği bir yapı kuracaklarını belirten Çakır, “TASD’nin tüm bileşenlerle uyum içinde çalışmasını sağlayacağız. TASD’yi kavga eden konumdan çıkarıp, konuşarak problemlerini çözen, sektör bileşenleri ile iyi ilişkiler kuran bir dernek haline getireceğiz. Şeffaf bir yönetim anlayışı getireceğiz. Güncel olacağız, dijitalin ve yapay zekanın tüm fırsatlarından yararlanacağız. Sektörümüzle ilgili dünyadaki gelişmeleri takip ederek, üretim ve pazarlama süreçlerinin değişiminde yol gösterici olacağız. Bunun için TASD’de değişime ihtiyaç var. Yenilikçi bir liderliğe ve tecrübeli bir ekibe ihtiyaç var. Sektörün problemlerini çözecek projelerimizle ve üyelerimizin desteğiyle hep birlikte Türk ayakkabıcılığını hak ettiği yere taşıyacağız. Türk ayakkabısının yüksek kalite ve esnek üretim algısını tüm dünya alıcılarına yerleştireceğiz” ifadelerini kullandı.
Sektörün toplam büyüklüğünün 150 milyar TL olduğu tahmin ediliyor
Mevcut yönetimden 6 kişinin kendileri ile birlikte hareket ettiğini kaydeden Çakır, “TASD’nin günümüzde 2 tane ana görevi var. İlki Türkiye’deki ayakkabı sanayicilerinin sağlıklı bir veri bankasının oluşturulması, problemlerinin tespiti, ihtiyaçlarının belirlenmesi ve buna uygun şekilde çözümler oluşturulması. Veri yoksa doğru teşhis koyamaz, planlama yapamazsınız. Biz bunu yapacağız. Bu yaptığımızı da dijitale taşıyacağız. Herkesin ulaşabileceği, cep telefonundan dahi ihtiyaçlarını, sıkıntılarını belirtebilecekleri bir sistemi getireceğiz. Sektörün toplam büyüklüğünün de 150 milyar TL civarında olduğunu tahmin ediyoruz. Ancak herhangi bir ölçüm olmadığı için şu an net veriler üzerinden hareket edilmiyor. Global bir araştırma şirketi ile anlaşarak sektörümüzle ilgili tüm verileri ortaya dökeceğiz. Bunun üzerinden gerçek bir planlama ile sektörümüzü Türkiye’de ve dünyada hak ettiği yere çıkaracağız” diye konuştu.
“Türkiye’de ayakkabı sektörü çok güçlü”
Türkiye’nin farklı illerinde fuarlar düzenlendiğini, TASD’nin de İstanbul’da bir fuar düzenlediğini hatırlatan Çakır, “AYMOD ile Anadolu’daki üreticilerimizin isteklerini doğru cevaplayamadığımız için sorunlar yaşanıyordu. Biz bu sorunları sona erdireceğiz. İstekleri ortak bir ölçüde yerine getireceğiz. Anadolu’daki fuarların da ihtiyaç varsa, yanlarında yer alacağız. Sektörün faydasına olacak her yerde üyelerimizle birlikte olacağız. İstanbul dışından fuarımıza katılan üyelerimize farklı destekler sunacağız. Bunun yanı sıra AYMOD’u dijitale taşıyarak 365 gün boyunca fuar imkanı sunacağız. Sektörümüzün tüm dünyadan erişilebilir dijital bir vitrini olacak. Ayrıca e-ihracat için tüm firmalarımıza gerekli eğitim ve açılımı sağlayacağız, sektörümüzün e-ihracat kapasitesini arttıracağız.” ifadelerini kullandı. Türkiye’deki ayakkabı sektörünün çok çevik olduğunu belirten Çakır, “Sadece sektörümüze yol gösterecek, ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir TASD yönetimi gerekiyor. Bizim buna ihtiyacımız var” dedi.