Türkiye’nin önde gelen lojistik şirketlerinden Globelink Ünimar dış ticarette en çok etkileşim kurduğu ülkeleri açıkladı. Buna göre şirket, 2024’ün ilk 5 ayında ihracatta en çok Amerika Birleşik Devletleri’ne (ABD), ithalatta ise Çin’e yoğunlaştı.
Globelink Ünimar’ın ihracat destinasyonları ABD’den sonra Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Suudi Arabistan, Hindistan, Fransa, Birleşik Krallık ve Hollanda şeklinde sıralanıyor. Şirketin bu ülkelere en çok taşıdığı ürünler olarak ise makineler, hayvansal ürünler, demir çelik, tekstil, plastik, mobilya, halı ve kilim, kereste ve parke dikkat çekiyor.
En fazla ithalat gerçekleştirilen ülke: Çin
Lojistik sektörü yalnızca ihracatta değil, ithalatta da önemli bir rol oynuyor. İthal edilen ürünlerin hızlı ve güvenli bir şekilde ülkeye girişini sağlayan lojistik sektörü, yerel pazarların ihtiyaçlarını karşılamada da kritik bir öneme sahip. Globelink Ünimar’ın en fazla ithalat gerçekleştirdiği ülkeler ise sırasıyla Çin, Fransa, Myanmar, Hindistan ve Hong Kong gibi ülkeler oldu. En çok ithalatı yapılan ürünler arasında ise hazır tekstil ürünleri, makineler, gıda maddeleri, elektrikli teçhizat, motorlu kara taşıtları, televizyon ve radyo alıcıları, çatal bıçak takımları, el aletleri, tıbbi ve cerrahi teçhizatlar öne çıktı.
Konu ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Globelink Ünimar İcra Kurulu Başkanı Fatih Baş, “Lojistik sektörü global ticaretin ayrılmaz bir parçası. Ürünlerin zamanında ve güvenli bir şekilde hedef pazarlara ulaşması, ithalat ve ihracatın başarısı için hayatı bir öneme sahip. Globelink Ünimar olarak, müşteri memnuniyetini ve süreçlerimizin verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. En fazla ithalat ve ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler arasında ABD, BAE, Suudi Arabistan, Fransa ve Hong Kong gibi ülkelerin yer alması bu çabalarımızın bir sonucu” dedi.
Küresel ticaretin bel kemiği lojistik sektörü, ihracatın artırılmasında kritik bir rol oynuyor. Etkili ve verimli lojistik hizmetleri, ürünlerin dünya pazarlarına zamanında ve güvenli bir biçimde ulaşmasını sağlayarak ekonomik büyümeye ve uluslararası ticaretin gelişmesine katkıda bulunuyor. Lojistik altyapısının güçlendirilmesi ihracatçıların rekabet gücünü artırırken, uluslararası pazarlara erişimi de kolaylaştırıyor.