Pazar, Temmuz 7, 2024

Lüks tüketim pazarı ikilemle karşı karşıya

Bain & Company ve Altagamma’nın ‘Küresel Lüks Tüketim Araştırması’nın son bulgularına göre, rekor bir yılın ardından durgunlaşan lüks tüketim pazarı, üst düzey müşterilere hitap etmekle yeni kitlelere ulaşmak arasında ikilemde.

Araştırmanın sonuçlarına göre, küresel lüks tüketim pazarının hacmi, 2023 yılının jeopolitik ve ekonomik çalkantıları karşısında kayda değer bir istikrar sergileyerek 1,5 trilyon euroyu aştı. Bu büyümenin ardında, lüks seyahatlerin yeniden canlanması ve dördüncü çeyrekte Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşanan güçlü tatil sezonu yatıyor. 2024’ün ilk çeyreğinde makroekonomik baskılar nedeniyle bölgelerin çoğunda bir yavaşlama görülürken Japonya, turizm patlaması sayesinde gelişmeye devam etti.

Araştırmada turizm sektöründeki toparlanmanın ve sürükleyici deneyimlere yönelik artan talebin etkisiyle konaklama, gurme yemek ve fine-dining sektörlerindeki istikrarlı büyüme dikkat çekiyor. Ayrıca, geleneksel gemi seyahati konseptlerini aşan daha küçük, samimi lüks gemi seyahatlerine duyulan ilginin arttığına da işaret ediliyor.


“Lüks markalar tüketiciyle ilişkisini gözden geçirmeli”

Kişisel lüks tüketim pazarı 2024’ün ilk çeyreğinde hafif bir düşüş yaşadı. Alt segmentlerde istikrarlı büyümeyi sürdürmenin anahtarı, lüks markaların tüketicilerin gözünde sağlam bir fiyat-değer denklemini korurken artan fiyatları ele alma becerisinde yatıyor.

Bain & Company ortağı, küresel lüks tüketim ve moda sektör lideri ve raporun baş yazarı Claudia D’Arpizio, lüks markaların, tüketicilerle aralarındaki güven ve bağlantıya öncelik vererek değer önerilerini oluşturma biçimlerini yeniden düşünmesi gerektiğini söyledi. D’Arpizio, şirketlerin makroekonomik baskıların ve kutuplaşmış bir müşteri tabanının yön verdiği anlık bir krizden geçtiğini belirterek, “Bu durum, markalar için yeni bir yol belirlemek ve müşterileriyle daha kişisel bir bağ kurmak için eşsiz bir fırsat sunuyor” dedi.


Z kuşağı artan baskılarla boğuşuyor

Artan işsizlik seviyeleri ve zayıflayan gelecek beklentileriyle karşı karşıya kalan genç nesiller lüks ürünlere yönelik harcamalarını erteliyor. Bu sırada, X Kuşağı ve Baby Boomerlar ise lüks markaların dikkatini çekerek harcamalarını artırıyorlar. Bu durum, en üst tüketici katmanında süregelen büyümeyi tamamlıyor. Birçok marka, iki yönlü bir yaklaşım benimsiyor; bir yandan büyük ölçekli birebir etkinliklere ağırlık vererek üst düzey müşterilere odaklanırken, diğer yandan spor da dahil olmak üzere yeni bölgelerde etkileşime girerek erişim alanlarını genişletmek için yatırım yapıyor.


Mücevherat ve küçük lüks ürünler başı çekiyor

Tüketicilerin yatırım odaklı satın alma kararları verdiği mevcut manzarada mücevherat, büyüme bakımından en iyi performans gösteren ürünler olarak öne çıkıyor ve hem en üst hem de giriş lüks segmentlerinde gücünü gösteriyor. Bu arada, istekli tüketiciler harcamalarını küçük zevkler olarak görülen makyaj malzemeleri, kokular ve gözlüklere yönlendiriyor. Eş zamanlı olarak, üst düzey müşterilerin dikkatini çekmeyi amaçlayan bir yükselme stratejisi benimseyen giyim markaları, aksesuar markalarından daha fazla büyüyor, ayakkabı satışları ise istekli müşteriler nezdinde bir yavaşlama yaşıyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM