Perşembe, Eylül 12, 2024

OpenAI, Condé Nast ile ortaklık kurdu

Uluslararası medya şirketi Condé Nast, ChatGPT’nin yaratıcısı OpenAI ile ortaklığa imza attı


NAZ TÜKEL

Yapay zekâ destekli sohbet botu ChatGPT’nin arkasındaki şirket olan OpenAI, Vogue, The New Yorker, GQ ve diğer önde gelen dergileri yayımlayan küresel medya devi Condé Nast ile bir ortaklık kurdu. Bu çok yıllı anlaşma, ChatGPT ve OpenAI’nin arama motoru SearchGPT’nin Condé Nast’ın saygın yayınlarından içerik sunmasını sağlayacak.

Bu iş birliği, OpenAI’nin önde gelen medya şirketleriyle güvence altına aldığı bir dizi anlaşmanın en yenisi. OpenAI gibi teknoloji firmaları, yapay zekâ modellerini eğitmek ve geliştirmek için medya kuruluşlarının içeriklerini kullanmayı hedefliyor. Ancak, New York Times ve Chicago Tribune gibi bazı medya şirketleri, bu trende karşı çıkarak içeriklerini korumak için yasal adımlar attılar.

OpenAI ve Condé Nast ortaklığının finansal detayları açıklanmadı. OpenAI’nin Operasyon Direktörü Brad Lightcap, yapay zekanın haber keşfi ve dağıtımında daha büyük bir rol oynamaya başlamasıyla birlikte doğruluk ve bütünlüğün korunmasına olan bağlılıklarını vurguladı.

Condé Nast’ın CEO’su Roger Lynch, bu ortaklığın şirketin gelirlerini artırmada oynadığı önemli role dikkat çekti. Lynch, ortaklığın ayrıca kaliteli gazetecilik ve yaratıcı projelere devam eden yatırımların önünü açacağını ifade etti.

Geçen ay OpenAI, yapay zekâ destekli prototip arama motoru SearchGPT’yi tanıttı. Lansman sırasında şirket, platformu geliştirmek için haber endüstrisindeki ortaklarından geri bildirim almayı hedeflediğini belirtti. OpenAI ayrıca Time Magazine, Financial Times ve Associated Press gibi diğer önemli medya kuruluşlarıyla da ortaklıklar kurdu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM