Cumartesi, Aralık 28, 2024

İzmir’de TÜBİTAK projeleri yeni ufuklar açıyor

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK tarafından desteklenen projelerle eğitimde yenilikçi ve kapsayıcı adımlar atmaya devam ediyor. 2024 yılında gerçekleştirilen projeler, öğretmenlere ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik önemli kazanımlar sunuyor ve eğitimde teknolojiyi, bilimi ve doğayla iç içe öğrenmeyi bir araya getiriyor.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinatörlüğünde yürütülen ve Dr. Doğan Seyfettin Aldağ’ın liderliğinde gerçekleştirilen TÜBİTAK 4008’Özel Öğrenciler Doğanın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ projesi, hafif ve orta düzeyde zihinsel engelli ile otizm spektrum bozukluğu olan öğrencileri bilimle buluşturdu. Doğa temalı etkinlikler sayesinde öğrencilerin bilimsel merakları geliştirilirken, doğa bilimlerini yaşamlarına adapte etmeleri teşvik edildi.


‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projesi dikkat çekti

Görme engelli öğrencilere yönelik geliştirilen ve Necla Ersoy Burhan’ın yürütücüsü olduğu TÜBİTAK 4008 ‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projesi de büyük ilgi çekti. Aşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu öğrencilerine yönelik tasarlanan bu proje, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre tasarlanmış 5 ana tema etrafında şekillendi. Doğa ve çevre, matematik, zeka oyunları, kültür, miras ve sağlıklı beslenme gibi temalar üzerine odaklanan etkinlikler, öğrencilerin bilimsel olguları keşfetmelerini ve bağımsız yaşam becerilerini geliştirmelerini sağladı. İzmir’in çeşitli eğitim ve kültür merkezlerinde gerçekleştirilen bu proje, öğrencilerin topluma aktif katılımını teşvik ederek, öğrenme deneyimlerini zenginleştirdi.


Torbalı’da antik metropollerin tarihi incelendi

TÜBİTAK 4004 ‘Tarım Toplumundan Sanayi Toplumuna: Antik Metropolisten Torbalı’ya projesi Torbalı ilçesinde gerçekleştirildi. Esra Yazgan’ın yürütücüsü olduğu proje tarihsel süreçte tarıma dayalı toplum yapısından sanayileşmeye geçişi derinlemesine analiz etmeyi amaçlıyor. Antik metropollerin tarımsal, ekonomik ve sosyal yapısı incelenerek, bu bilgiler Torbalı’nın sanayileşme süreciyle karşılaştırılarak geçmişten günümüze ekonomik ve sosyal dönüşüm dinamikleri aydınlatıldı.


30 öğretmene yapay zeka eğitimi verildi

Öğretmenlere yönelik düzenlenen TÜBİTAK 4005 ‘Yapay Zeka Algoritmaları ile Küresel İklim Değişikliği Projeksiyonu’ projesi ise 11-15 Eylül 2024 tarihleri arasında İzmir/Selçuk’ta gerçekleştirildi. Dr. Selcan Kayahan’ın yürütücüsü olduğu proje kapsamında coğrafya, biyoloji, bilişim teknolojileri ve fen bilgisi branşlarındaki 30 öğretmen, yapay zeka ve veri analizi konularında eğitim aldı. Bu proje, öğretmenlere Colab ve Python gibi platformlar aracılığıyla büyük veri setlerini işleme ve iklim değişikliği projeksiyonlarını yapma fırsatı sundu. Ayrıca, Bülbül Dağı’ndaki arazi çalışmaları ile iklim değişikliğinin doğaya olan etkileri yerinde gözlemlendi.


“Küresel iklim değişikliğine dair farkındalık arttırılmalı”

İzmir’deki öğrencilerin iklim değişikliğini bilimsel yöntemlerle anlamalarını amaçlayan TÜBİTAK 4004 ‘İklim Değişikliğine İzmir’den Bak projesi de başarıyla tamamlandı. Dr. Cumali Ögel’in yürütücüsü olduğu proje ile 30 öğrenci, Mavişehir, Efes ve Gediz Deltası gibi alanlarda saha çalışmaları yaparak iklim değişikliği üzerine derinlemesine bilgi edindiler. İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi içinde bulunduğumuz yüzyılda çevre bilincinin ne kadar önemli olduğunu bizlere gösteren pek çok felakete tanıklık edildiğini hatırlattı. Dr. Yahşi “Son yıllarda insanlığın en büyük meselelerinden birine; küresel iklim değişikliğine dair farkındalığı artıracak ve bu konuda yeni nesillere ilham olacak bu proje, yalnızca bilimsel bir çaba değil, aynı zamanda geleceğimize olan borcumuzun da bir ifadesi” dedi.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, eğitimde yenilikçi yaklaşımlar ve doğa temelli uygulamalarla öğretmenler ve öğrencilerin bilinçlenmesine katkıda bulunan çalışmalara imza atıyor. İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, elde edilen başarıların gurur verici olduğunu belirtiyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM