Cumartesi, Aralık 14, 2024

İşletmelerin ‘harcama limiti’ uygulamasına denetim

Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, işletmeler tarafından ‘harcama limiti’ adı altında yapılan uygulamalar hakkında basın açıklaması yaptı. Gürcan, “Son günlerde bazı restoran ve kafe işletmelerinin müşterilere yönelik ‘harcama limiti’ uyguladığına ilişkin basına yansıyan haberler ve bakanlığımıza ulaşan bildirimler titizlikle inceleniyor. Bu uygulamalar, hem tüketici haklarına hem de ülkemizde geçerli olan ticari etik ve hukuki düzenlemelere açıkça aykırılık teşkil etmekte olup konuya ilişkin olarak bakanlığımız tarafından ivedilikle denetim süreci başlatıldı” ifadelerini kullandı.


 “Tüketici haklarının korunması, temel önceliklerimizden biri”

Tüketici haklarına ve ticari etik kurallarına açıkça aykırılık teşkil eden bu tür uygulamaların, ticari faaliyetleri düzenleyen yasal mevzuatla bağdaştığını söyleyen Gürcan, “Bu uygulamalar hem tüketicilerin mağduriyetine yol açıyor hem de piyasa işleyişini olumsuz etkiliyor.  Bakanlığımız, bu tür hukuka aykırı uygulamalara karşı kararlı ve etkin bir şekilde mücadele ediyor. Söz konusu ihlallerin tespiti halinde, işletmeler hakkında gerekli tüm idari yaptırımlar uygulanacak ve cezai süreçler başlatılacak, bu konuda herhangi bir müsamaha gösterilmeyecek. Tüketicilerimizin haklarının korunması, bakanlığımızın temel önceliklerinden biridir. Bu bağlamda, vatandaşlarımızın benzer bir durumla karşılaşmaları halinde bakanlığımıza, İl Ticaret Müdürlüklerimize veya Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’na başvurmaları gerekiyor. Yapılan tüm başvurular titizlikle değerlendirilecek ve gerekli adımlar hızla atılacak. Ticaret Bakanlığı olarak, tüketici haklarının ihlaline, ticari düzenin bozulmasına ve vatandaşlarımızın mağduriyetine neden olan her türlü uygulamaların üzerine kararlılıkla gideceğiz” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM