Cuma, Şubat 28, 2025

55 ülke, ‘ihracatta hedef ülke’ olarak belirlendi

Ticaret Bakanlığı, 2025 yılında 55 ülkeyi ihracatta hedef ülkeler olarak belirledi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, tespit edilen hedef ülkelere yönelik giderler için ilave destek uygulanmak üzere her yıl ihracatta hedef ülkeler belirlendiği belirtildi. Buna göre, Ticaret Bakanlığı tarafından ilave destek uygulanmak üzere belirlenen 55 ülke şunlar oldu: Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Bosna Hersek, Brezilya, Cezayir, Çekya, Çin Halk Cumhuriyeti, Endonezya, Etiyopya, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Fransa, Gana, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kore, Hindistan, Irak, İspanya, İtalya, Japonya, Kamboçya, Kanada, Katar, Kenya, Kolombiya, Kuveyt, Libya, Malezya, Meksika, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Peru, Portekiz, Romanya, Rusya Federasyonu, Senegal, Sırbistan, Suudi Arabistan, Şili, Tanzanya, Tayland, Tunus, Umman, Ürdün, Venezuela ve Vietnam.

Açıklamada, bakanlık tarafından yürütülen Uzak Ülkeler ve İslam İşbirliği Teşkilatı Üyeleri ile İhracatı Geliştirme Stratejileri çerçevesinde tespit edilen ülkelere yönelik ihracatın geliştirilmesi odaklı faaliyetlerin etkisinin izlenebilmesi ve listede sadece asgari düzeyde değişiklik yapılması amacıyla bu Stratejiler kapsamındaki 35 ülkenin tamamının, 2024 yılında olduğu gibi, 2025 yılında da ihracatta hedef ülkeler listesine alındığı aktarıldı.


“Göstergeler üzerinden analizler gerçekleştirildi”

2025 yılı için ihracatta hedef ülkeler listesine yeni olarak Irak ve Sırbistan’ın dahil edildiği ifade edilen açıklamada, “Hedef ülkeler belirlenirken, her yıl olduğu gibi 2025 yılında da küresel siyasi ve ekonomik konjonktür dikkate alınarak, geleneksel pazarlarımızdaki muhtemel daralmanın ihracatımıza etkilerinin azaltılması ve alternatif pazarlara ihracatımızın arttırılması hedefleri doğrultusunda firmalarımızın yönlendirilebileceği farklı hedef pazarların tespit edilmesi amacıyla Makroekonomik Göstergeler, Büyüme-Pay Matrisi ve Pazar Çeşitlendirmesi Analizleri temel alınarak çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalarda, IMF World Economic Outlook ve TradeMap Veritabanları kullanılarak pandemi öncesi ve sonrası dönemi kapsayacak şekilde 2019-2025 Dönemi GSYİH değişimi, dünya GSYİH’sinden alınan pay, dünya ithalatından alınan pay, dışa açıklık endeksi (İthalat/GSYİH), enerji dışı ithalat, Türkiye’nin ülkeye ihracatı ve pazar payı ile hedef ülkelerin başlıca tedarikçileri gibi göstergeler üzerinden analizler gerçekleştirildi” ifadeleri kullanıldı. 

Yapılan açıklamada, söz konusu çalışmada, önceki yıllarda hedef ülkeler listemizde yer alan, ancak yapılan analizler neticesinde, göstergeleri dikkati çeker şekilde bozulan ülkelerin yerine ihracatçıların yönlendirilebileceği pazarların seçilmesine odaklanıldığı ve ayrıca ihracatçılardan gelen taleplerin de dikkate alındığı belirtildi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM