Türk kuru meyve sektörü, hedef pazar olarak belirlediği Hindistan’da 2025 yılında ihracatını 2 milyar dolara çıkarmak için ‘TURKISH DRIED FRUITS’ isimli TURQUALITY Projesi’ne start verdi
Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir ve Antep fıstığı başta olmak üzere, Türk kuru meyvelerinin dünya genelinde bilinirliğini ve tüketimini artırmak için kuru meyve sektöründeki üç ihracatçı birliği, ‘TURKISH DRIED FRUITS’ isimli TURQUALITY Projesi’nde güçlerini birleştirdi. Bu proje kapsamında hedef pazar olarak Hindistan seçildi. Üstün kalitesi, zengin tadı ve kapsamlı sağlık yararlarıyla tanınan Türk kuru meyveleri, görkemli bir lansmanla Hindistan’da tanıtıldı.
Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu ve Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) iş birliğiyle düzenlenen tanıtımda konuşan Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, Türkiye’nin kurutulmuş meyve üretiminde ve ihracatında dünya lideri olduğunu, Türkiye’nin zengin tarımsal mirasından ve sürdürülebilir çiftçilikten yararlanarak dünya çapında 150’den fazla ülkeye yüksek kaliteli ürünler tedarik ettiğini vurguladı.
“2 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşacağız”
Hintli tüketicileri incir, kayısı, kuru üzüm ve Antep fıstığı gibi çeşitli yemeklerde hem lezzeti hem de besin değerini artıran, atıştırmalık, pişirme ve süsleme için ideal olan birinci sınıf Türk kuru meyveleriyle tanıştırmak istediklerini dile getiren Öz, “Hintli tüketicilere Türk kuru meyvelerinin birinci sınıf kalitesini, zengin tadını ve sağlık yararlarını sunmaya odaklanan ‘TURKISH DRIED FRUITS’ TURQUALITY Projemizin Hindistan Kampanyası’nı tanıtmaktan heyecan duyuyoruz. Türkiye’nin sürdürülebilir tarımdaki uzmanlığıyla, kuru incirlerimiz, kayısılarımız, kuru üzümlerimiz ve Antep fıstıklarımız Hindistan’ın çeşitli yiyecek seçeneklerine besleyici ve lezzetli bir katkı sunuyor. Bu kampanya, Hintli tüketicilere günlük beslenmelerini ve mutfak deneyimlerini geliştiren doğal, yüksek kaliteli seçenekler sunuyor. 2024 yılında 1,8 milyar dolarlık ihracata imza attık. Hindistan pazarında konumumuzu güçlendirerek 2 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşacağız” diye konuştu Hindistan’ın, şenliklerinde, kutlamalarında, geleneksel tatlılarında ve sağlıklı atıştırmalıklarında kurutulmuş meyvelerle güçlü bir kültürel bağa sahip olduğunun altını çizen Öz, “Hindistan’ın, doğal olarak güneşte kurutulmuş, koruyucu içermeyen kurutulmuş meyvelerimiz için ideal bir pazar olduğuna inanıyoruz” dedi.
“Hint gıda endüstrilerinde özel bir yer alacağımızdan eminiz”
Türkiye’nin Mumbai Başkonsolosu Mustafa Kemalettin Eruygur, ‘TURKISH DRIED FRUITS’ isimli TURQUALITY Projesi’nin lansmanının, Türkiye ile Hindistan arasındaki ticari ilişkileri güçlendirecek önemli bir adım olduğunu vurguladı. Eruygur, “Türk kuru meyvelerinin Hindistan’a getirilmesi, iki ulusumuz arasındaki sürekli büyüyen ticaret ve kültürel bağların bir yansıması. Türkiye ve Hindistan, zengin bir mutfak geleneğine sahiptir ve bu girişim gıda sektöründe iş birliği için yeni fırsatlar sunmaktadır. Her iki ülke de ticaret ilişkilerini genişletmeye devam ettikçe, Türk kuru meyvelerinin Hint evlerinde ve gıda endüstrilerinde özel bir yer bulacağından eminiz” ifadelerini kullandı.
“Hintlilerin birinci sınıf kuru meyve talebi artıyor”
Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) Başkanı Gunjan Jain, Hintli tüketicilerin birinci sınıf kuru meyve talebinin her geçen gün arttığını dile getirdi. Jain, “Türk kuru meyveleri pazarımıza mükemmel bir katkı sağlıyor. Doğal tatlılıkları, üstün dokuları ve zengin besin değerleri, onları sağlıklı bir atıştırmalık veya çeşitli mutfak kreasyonlarında bir malzeme olarak günlük tüketim için harika bir seçim haline getiriyor. Bu ortaklık, Hint kuru meyve sektöründeki teklifleri çeşitlendirmeye yardımcı olurken, tüketicilerin yüksek kaliteli ürünlere olan ilgisini daha da artıracak” dedi.
12-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Mumbai’deki JIO World Convention Centre’da düzenlenen MEWA Dried Fruits and Nuts Fuarı’nda, dünyanın farklı ülkelerinden temsilcilerin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Kuru Üzüm, Kuru İncir ve Kuru Kayısı’ panelinde Türkiye Kuru Meyve İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz de panelist olarak yer aldı. Lif, A, B, C ve E vitaminleri ile potasyum, magnezyum, kalsiyum ve demir gibi temel mineraller açısından zengin bir besin kaynağı olan Türk kuru meyveleri; sindirimi destekliyor, bağışıklığı artırıyor ve sürekli enerji sağlıyor. Türk kuru meyvelerindeki yüksek antioksidan içerikleri, stresi azaltmaya, kemikleri güçlendirmeye ve kalp sağlığını desteklemeye yardımcı oluyor. Eklenmiş şeker veya koruyucu madde içermediğinden, dengeli bir diyet için doğal olarak tatlı ve sağlıklı bir alternatif olarak öne çıkıyor. Bu da onları dünya çapında sağlık bilincine sahip tüketiciler için tercih edilen bir seçenek haline getiriyor.