Hepsiburada, 23 Nisan’da İstanbul çevresinde yaşanan depremin ardından talep gören ürünlerde fiyat artışı yapan mağazaları tespit ederek ilgili ürünleri satışa kapattı. Afet durumlarında özel talep gören ürünlerde müşterilerle dayanışma indirimi yapan satıcılara ise bundan böyle özel komisyon indirimi uygulamasını devreye alacağını açıkladı.
Hepsiburada’nın yaptığı fiyat takip çalışmasında 23 Nisan’daki depremin hemen ardından, deprem çantası, çadır, düdük ve ilk yardım seti gibi 4 bini aşkın acil durum ürününün yüzde9 5’inde satıcılar tarafından fiyat değişikliği yapılmadığı belirlendi. Ürünlerin yalnızca yüzde 3’ünde fiyat artışı tespit edildi. Ürünlerin yüzde 2’sinde ise fiyat düşüşü gözlemlendi. Hepsiburada, depremin hemen sonrasında fiyat artışı yapılan ürünleri satışa kapattı.
İş ortaklarına dayanışma indirimi desteği
Hepsiburada afet durumlarında toplum yararını önceliklendiren iş ortaklarını teşvik etmek amacıyla özel bir destek planını devreye alacağını da duyurdu. İlk yardım ve acil ihtiyaç ürünlerinde talep artışı yaşanan dönemlerde acil durum ürünlerindeki fiyat takibi şeffaf ve sürekli biçimde sürdürülecek. Ayrıca yüzde1 0 ve üzeri indirim uygulayan mağazalara bir ay boyunca yüzde 50 oranında komisyon indirimi desteği verilecek.
Hepsiburada ayrıca, 28 Nisan-12 Mayıs tarihleri arasında ilk yardım ve deprem hazırlık ürünlerinde geçerli olacak ve tamamı Hepsiburada tarafından karşılanacak yüzde 10 sepet indirimi kampanyasını da hayata geçirdi.
“E-ticaret’le dayanışmayı büyüteceğiz”
Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Cem Tanır, “Zor zamanlar, dayanışmanın değerini daha da artırıyor. Deprem sonrasında artan ürün talebi sırasında indirim uygulayan iş ortaklarımıza teşekkür ediyoruz. E-ticaret teknolojik altyapısıyla hem yanlış uygulamaları engellemek hem de iyi uygulamaları öne çıkarma ve destekleme fırsatı sunuyor. Haksız uygulamaların engellenmesi için kamu paydaşlarımızla iş birliği içinde çalışıyoruz. Toplumsal sorumluluk ve dayanışma bilinciyle hareket eden mağazalara komisyon avantajı sağlayarak örnek ticari uygulamaları da desteklemeyi ve büyütmeyi hedefliyoruz. Aynı amaçla önümüzdeki 2 haftalık süreçte ilk yardım ve acil durumlara hazırlık ürünlerinde geçerli olacak yüzde 10 kampanyasını da hayata geçirdik. Yaşanabilecek tüm afet ve olağanüstü durumlarda da hassasiyetle hareket etmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.