Güzelbahçe Belediyesi tarafından hizmet kalitesini artırmak ve halkla sürekli yüz yüze iletişim kurmak amacıyla kurulan GÜZİM (Güzelbahçe Belediyesi İletişim Merkezi) esnaf ve vatandaşla saha çalışmalarına başladı. Belediye, GÜZİM ile vatandaşla doğrudan temas kurarak ihtiyaçları yerinde tespit etmek, çözüm süreçlerine katılımı artırmak ve yerel yönetimle halk arasındaki iletişimi güçlendirmeyi amaçlıyor.
“Vatandaşa dokunan bir iletişim sistemine geçiyoruz”
Vatandaşla iletişimi telefon üzerinden değil birebir yüz yüze iletişimle hizmet sunduklarının söyleyen Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay, “Biz yeni ve doğru bir iletişim kanalı olarak vatandaşımızdan alacağımız; şikâyet, istek, dilek ve talepleri yüz yüze görüşerek almayı başlattık. Vatandaş sadece telefonla ulaşmayacak, sokakta Güzelbahçe Belediyesi İletişim Merkezi kıyafetleri üzerinde, elini sıkabileceği, kim olduğunu bileceği personelle yüz yüze muhatap olacak” dedi. Başkan Günay sözlerine “Bu iletişimin daha doğru ve vatandaşlar tarafından beğenilen bir hizmet olduğunu sahaya çıktıkça görüyoruz. Biz talepleri telefonla da sosyal medya aracılığıyla mesajla da alıyoruz fakat yazının duygusu yok. Vatandaşa dokunan, vatandaşla göz teması kurabilen bir iletişim sistemine artık geçiyoruz” diyerek devam etti.

“Anlayan hem de çözüme katkı sunan bir anlayış geliştireceğiz”
Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay, GÜZİM’in amacını şu şekilde açıkladı: “Amacımız sahada gerçekleştirilecek görüşme, gözlem ve veri toplama süreçlerinde etkin görev almak, hem sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek hem de yerel katılım kültürünü güçlendirmek olup, kurumumuzun sahadaki yüzü olarak, dinleyen, anlayan ve çözüm süreçlerine katkı sunan bir anlayış geliştireceğiz. Bu doğrultudaki hedefimiz ise saha çalışmaları sonucunda vatandaşların beklenti, öneri ve sorunlarını birebir dinleyerek, bu verileri sistemli biçimde analiz edip belediye hizmetlerine yön verecek nitelikte raporlar oluşturmak.”
Bu yeni projeyle halkın sorunlarına çözüm üretmeyi amaçladıklarını belirten Başkan Günay, “Güzelbahçe’de farklı sosyal, ekonomik ve yaş gruplarına mensup bireyler yaşamakta. Özellikle günlük yaşamı doğrudan etkileyen hizmet alanlarında (temizlik, ulaşım, park-bahçe, altyapı vb.) yoğun talepleri olan vatandaşlar; yaş almış bireyler, gençler, esnaf ve kadınlar gibi gruplarla doğrudan iletişim kurarak sorunları yerinde tespit edip anında çözüm üretmeyi planlıyoruz. Yaptığımız projelerden ne kadar haberdar oldukları, yapılan çalışmaları doğru bulup bulmadıkları, başka hangi yönlerde çalışmalar yürütmemiz gerektiği ilgili personellerimiz vatandaşa birebir iletişim halinde olacak. Telefon kadar değil bir el sıkmak kadar yakın olacağız vatandaşımıza” diye konuştu.