Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı denetimlerini kararlılıkla sürdürdüğünü açıkladı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 12 Haziran 2025 tarihinde gerçekleştirilen 358 sayılı Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu toplantısında, ağırlıklı olarak elektrikli otomobillere ilişkin reklamlar başta olmak üzere toplam 103 dosya değerlendirmeye alındığını belirtti. Bakanlık, bu dosyalardan 92’sinin mevzuata aykırı bulunduğunu, bu kapsamda reklam durdurma cezası ile birlikte, toplam 15 milyon 846 bin 894 TL idari para cezası uygulanmasına ve 8 dosya hakkında da erişim engeli tedbiri alınmasına karar verildiğini aktardı.
Yılın ilk yarısında 141,1 milyon TL para cezası
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 2025 yılının ilk yarısında toplam 838 dosya incelenirken, 753 dosya mevzuata aykırı bulundu ve toplam 141,1 milyon TL idari para cezası uygulandı. Bakanlığın açıklamasına göre, son dönemde yapılan başvurularda, bazı üretici ve satıcıların araçların menzil bilgilerini laboratuvar koşullarında elde edilen WLTP verileri ile sunduğu, bu bilgileri gerçek kullanım koşullarını yansıtmadan, yanıltıcı biçimde tanıttığı tespit edildi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Reklam Kurulu, tüketicilerin aldatılmasını önlemek amacıyla; Menzil bilgisinin hangi test standardına göre belirlendiği reklamda açıkça belirtilmeli. Gerçek kullanımda menzil değerinin değişebileceği net şekilde ifade edilmeli. Hava sıcaklığı, sürüş tarzı, klima ve ısıtıcı kullanımı gibi etkenlerin menzili doğrudan etkilediği bilgisi tüketiciyle paylaşılmalı.”