Salı, Temmuz 15, 2025

Klima şikayetleri haziran ayında %162 arttı

klima

Yaz sıcaklarında zirve yapan klima kullanımı, tüketici şikayetlerini de beraberinde getirdi. Şikayetvar verilerine göre, klima şikayetleri haziran ayında bir önceki aya göre yüzde 162 arttı. Sıcaklıkların etkisini daha da artırdığı temmuz ayında ise haftalık bazda artış dikkat çekici boyutlara ulaştı. Haziranın son haftasıyla temmuzun ilk haftası kıyaslandığında, şikayetlerde yüzde 120’nin üzerinde artış yaşandı. Tüketiciler, satın alma sonrası süreçlerde karşılaştıkları gecikmeler, teknik aksaklıklar ve maliyetlerle ilgili sorunlarını platform üzerinden dile getirerek çözüm arıyor. 

Şikayetvar verilerine göre, klimalarla ilgili en çok şikayet edilen konular arasında servis hizmetlerinde gecikme ve yüksek maliyetler, kurulum ve montaj sürecindeki aksaklıklar, yetersiz soğutma veya ısıtma, yüksek enerji tüketimi, garanti kapsamı dışı bırakma, iade ve değişim süreçlerinde zorluk, gürültü şikayetleri, kötü koku ve hava kalitesi ile akıllı kontrol özelliklerinde sorunlar yer aldı. 


Yetkili servislerin ücret talebi mağduriyet yaratıyor

Şikayetvar verilerine göre, tüketicilerin en sık dile getirdiği şikayetler, yetkili servislerin randevu vermemesi, müşteriye geç ulaşması, yedek parça temininde yaşanan gecikmeler ve fahiş onarım ücretleri olarak öne çıktı. Kurulum ekiplerinin gecikmesi, hatalı montaj uygulamaları, sürpriz ücret talepleri, cihaz çalışıyor görünse de ortamı istenilen sıcaklığa getirmemesi de kullanıcıların dile getirdiği problemler arasında gösteriliyor. Enerji verimliliği yüksek gösterilen klimaların beklenenden fazla elektrik harcayarak faturaları kabartması ve servislerin arızaları ‘kullanıcı hatası’ gerekçesiyle garanti dışı bırakması ile ücret talep etmesi de mağduriyet yaratıyor.

Arızalı ya da beklentiyi karşılamayan ürünlerin iadesinde ek belgeler, teknik servis raporları gibi zaman alıcı prosedürler tüketicileri zorluyor. ‘Sessiz çalışma’ vaadine rağmen cihazların özellikle gece uykusunu bölecek düzeyde ses çıkarması şikayet ediliyor. Bazı klimalardan gelen kötü kokular ve alerjik reaksiyonlara yol açan düşük hava kalitesi de dile getiriliyor. Mobil uygulama ya da uzaktan kumanda sistemlerinde bağlantı problemleri ve geç tepki verme gibi teknik aksaklıklar yaşanıyor. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM