İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini uzun yıllardır sürdüren Metin Çekiç, yaklaşan İMİB seçimleri öncesi başkanlığa aday olduğunu duyurdu.
Vizyonunu “Daha Çok Katma Değer, Daha Çok İhracat ve Dünyada Güçlü Bir Türkiye Markası” olarak belirlediğini açıklayan Çekiç, “Maden sektörü, Türkiye’nin ekonomik gücünün, doğal zenginliklerinin ve sanayi birikiminin en stratejik alanlarından biridir. Ancak biliyoruz ki artık sadece taş veya maden satmakla yetinmek mümkün değildir. Küresel rekabetin geldiği noktada, ihracatta sürdürülebilir büyüme için katma değerli ürün üretmek, markalaşmak ve dünyaya Türkiye’nin adını bir kalite sembolü olarak duyurmak şarttır” dedi.
“Sorunları aşmak için cesur adımlar atacağız”
Çözülmesi gereken önemli başlıklar olduğuna dikkat çeken Çekiç, “Önümüzde çözmemiz gereken önemli başlıklar var. Sadece Ham madde ihracatına bağımlı kalmak yerine, tasarım, teknoloji ve inovasyonla zenginleştirilmiş ürünleri dünya pazarına sunmalıyız. Türk maden sektörünün elindeki büyük potansiyeli daha etkin kullanabilmek için Ar-Ge’ye, modern tesisleşmeye ve nitelikli insan kaynağına yatırım yapmak zorundayız. Ayrıca sektörümüzde hâlâ yaşanan bazı bürokratik engellerin ve mevzuat belirsizliklerinin giderilmesi için kamu-özel sektör iş birliğini daha güçlü kuracağımıza söz veriyorum” diye konuştu.
Türkiye’nin maden ihracatında sadece miktar olarak değil, kilogram başına değer açısından da dünyada ilk sıralara taşıyabileceğini vurgulayan Çekiç, yeni pazarlar keşfederek, mevcut pazarlardaki payı büyüterek, ihracatı çeşitlendireceklerini ifade etti.
Bir diğer önemli hedefinin, ülke madenlerinin dünyada daha bilinir, tercih edilir ve yüksek fiyatla satılan birer marka haline gelmesi olduğunu belirten Çekiç, “Bir diğer önemli hedefim, madenlerimizin dünyada daha bilinir, tercih edilir ve yüksek fiyatla satılan birer marka haline gelmesidir. Ülkemizin sahip olduğu eşsiz maden rezervleri, doğru strateji ve tanıtımla ülke ekonomisine çok daha yüksek döviz girdisi sağlayabilir. Bunun yolu, fuarlarda güçlü tanıtım, tasarım yarışmaları, mimarlar ve tasarımcılarla iş birlikleri ve dijital pazarlama kanallarını daha etkin kullanmaktan geçiyor” dedi.
Katılımcı, şeffaf ve hesap verebilir yönetim
Birlik olmayı, ortak akıl üretmeyi, sorunlara birlikte çözüm aramayı esas aldığını belirten Çekiç, “Görev sürem boyunca şunu net şekilde söylemek isterim: Kişisel çıkarlar değil, sektörün ortak çıkarı benim tek önceliğim olacaktır. Şeffaf, hesap verebilir, kapsayıcı ve katılımcı bir yönetim için yola çıkıyorum” dedi.