Salı, Temmuz 22, 2025

Tüketici şikâyetlerinde ‘ayıplı ürün’ ilk sırada

Ticaret Bakanlığı, kendisine bağlı olan tüketici hakem heyetlerinin, bu yılın ilk 6 ayında 396 bin 182 uyuşmazlık başvurusunu karara bağladığını açıkladı. Tüketici uyuşmazlıklarının adil, hızlı ve kolay bir şekilde çözümüne olanak sağlayan tüketici hakem heyetlerinin yargının iş yükünü de önemli ölçüde azalttığı ifade edildi. Bu kapsamda tüketici hakem heyetleri tarafından bugüne kadar yaklaşık 18 milyon uyuşmazlığın yargıya intikal etmeden karara bağlandığı belirtildi. 

2025 yılı için, değeri 149 bin TL altında olan uyuşmazlıklar hakkında tüketici hakem heyetlerine başvuru yapıldığı açıklandı. Tüketici hakem heyetlerine 2025 yılının ilk yarısında toplam 408 bin 717 başvuru yapıldığı ve 396 bin 182 başvurunun hakem heyetleri tarafından karara bağlandığı ve yapılan başvuruların toplam parasal değerinin yaklaşık 5 Milyar TL tutarında olduğu aktarıldı.


En çok ayıplı mal ve hizmet iddiasıyla şikâyette bulundu

Tüketici hakem heyetlerine 2025 yılının ilk altı ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 37’si ayıplı mal, yüzde 26’sının ise ayıplı hizmet şikayetlerine yönelik olarak yapıldığı belirtildi. Ürün bazında bakıldığında ise; en çok şikâyete konu olan ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünlerine yönelik toplam başvuruların yaklaşık yüzde 17’sini oluşturduğu ifade edildi. Bununla birlikte; GSM aboneliği (yüzde 4,79), kredi kartı üyelik ücreti (yüzde 4,03), cep telefonu (yüzde 3,78), mobilya (yüzde 3,66) ve internet aboneliği (yüzde 3,17) başvuruları diğer şikâyet konusu ürün ve hizmetler olarak öne çıktığı belirtildi. E-ticaret alışverişlerine (mesafeli sözleşmeler) ilişkin başvuruların oranının ise yüzde 4,95 olduğu ifade edildi.


Başvuruların sektörel dağılımı

Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurulara sektörel bazda bakıldığında en çok Perakende Ticaret Sektörü Abonelik Hizmetleri Sektörü ve Finansal Hizmetler Sektörü uyuşmazlıklarına ilişkin başvuru yapıldığı açıklandı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM