Ülker Bisküvi, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada, yılın ilk yarı yıl cirosunun 51,6 milyar TL olduğunu duyurdu. Şirket aynı dönemi yüzde 17,8 FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) marjı ile bitirdi. Şirketin Türkiye’ye katma değer sağlamaya devam ettiğini dile getiren Ülker CEO’su Özgür Kölükfakı, “Yılın ilk altı ayında da ülkemizde atıştırmalık sektöründe, Suudi Arabistan ve Mısır’da ise bisküvi pazarında liderliğimizi sürdürdük. Güçlü inovasyonlarımızla bu dönemde 32 yeni ürünü tüketicilerimizle buluşturduk ve bu durum pazar payımıza da olumlu etki yaptı. Özbekistan’da yeni kurduğumuz direkt dağıtım merkezi, 12 farklı şehirdeki bölge bayilikleri ve tüm satış kanalları aracılığıyla ürünlerimizi 30 bin satış noktasına ulaştırmayı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
“Biyofortifikasyon Projesi ilk sonuçlarını verdi”
Sürdürülebilirlik stratejileri doğrultusunda ana odaklarından biri iklim krizi konusunda 2050 net sıfır şirket olma hedeflerine doğru emin adımlarla ilerlediklerinin altını çizen Kölükfakı, “Bunun yanı sıra Kakaodan Fazlası, Fındıktan Fazlası, Onarıcı Tarım gibi projelerimizle de tarımı destekliyoruz. Sabancı Üniversitesi iş birliğiyle buğdayın tarlada çinko ve selenyum bakımından zenginleştirilmesini sağlayan ‘Biyofortifikasyon Projemiz’ ilk sonuçlarını verdi. Tarlada yetiştirilme sırasında yapraktan çinko ve selenyum uygulamalarıyla beslenen buğdaydan üretilmiş sınırlı sayıda Saklıköy Tarlada Zenginleştirilmiş Tahıllı Bisküvimizi piyasaya çıkarttık” diye konuştu.
“Yapay zekâ ile verimliliğimizi artırıyoruz”
Kölükfakı, yapay zekâ teknolojilerinin iş süreçlerine hızla entegre edilmeye başlandığını belirterek, bu sayede satıştan pazarlamaya, üretimden tedarik zincirine kadar birçok alanda makine öğrenmesi, optimizasyon ve görüntü işleme gibi teknolojilere dayalı projelerin geliştirildiğini ifade etti. Kölükfakı, “Yapay zekânın bize sunduğu fırsatlar sayesinde daha hızlı ve veri odaklı karar alma süreçleri oluştururken, maliyetleri optimize ederek operasyonel verimliliği artırıyoruz. Yapay zekâ destekli analitik modellerimiz sayesinde satış verilerini analiz ederek talep tahminlerini daha net hale getiriyoruz. Bu sayede stok yönetimini daha verimli hale getiriyoruz. Dijitalleşme trendlerini yakından takip ederek üretim tesislerimizde otomasyona yatırım yapıyoruz. Yapay zekâ destekli otomasyon, tekrarlayan görevleri üstlenerek insan kaynağının daha stratejik işlere odaklanmasına da fırsat veriyor. Gebze fabrikamızın alt yapısına özel hazırlanan geçen yıl devreye aldığımız 20 otonom mobil robot ham madde ve ambalaj başta olmak üzere 2 bin 600 çeşit malzemeyi taşıyor. Bu uygulamamızı kısa bir süre önce Ankara’daki fabrikamıza da taşıdık ve 13 otonom robotu daha kullanmaya başladık” açıklamasında bulundu.
Öte yandan spor alanında sosyal çalışmalarına da devam ettiklerini belirten Kölükfakı, “Ana sponsoru olduğumuz Türkiye Milli Paralimpik Komitesi iş birliğiyle paralimpik sporcuların ilham veren mücadelelerini ve hikayelerini görünür kılmak amacıyla hazırladığımız ‘Yüreğiyle Yarışanlar’ video serimiz milyonlarda kişiye ulaştı” dedi.